El Consell de l’Administració de l’Autoritat Portuària de Barcelona ha adjudicat aquest dimecres la construcció i l’explotació de la futura terminal G de creuers, ubicada al moll Adossat. El beneficiari d’aquest concurs ha estat Catalonia Cruise Terminal, una empresa creada pel gegant estatunidenc dels creuers Royal Caribbean i Cruise Terminals International (CTI), multinacional especialitzada en la gestió de terminal de creuers arreu del món. De fet, era l’única empresa que s’havia presentat a la convocatòria, després que la mateixa companyia vengués fa uns mesos la seva participació en una concessionària de creuers a les instal·lacions portuàries de la capital catalana per poder afrontar amb garanties la licitació.
Amb l’aprovació d’aquesta concessió, el Port i Catalonia Cruise Terminal G tanquen un acord que preveu la inversió per part de la companyia de prop de 85 milions d’euros per tal de poder tenir la nova terminal operativa la primavera de 2027, una vegada es tanqui la terminal Sud del WTC, el 2026. En aquest sentit, cal recordar que aquesta és l’última terminal en instal·lar-se al moll Adossat, donant compliment d’aquesta manera als acords que l’autoritat portuària i l’Ajuntament van assolir l’any 2018, on es preveia la limitació d’un total de set terminals.
Màxima eficiència i energètica renovable
Segons la informació facilitada aquest dimecres pel Port de Barcelona en un comunicat, el disseny proposat per a les noves instal·lacions buscarà la màxima eficiència energètica i incorpora solucions d’energia renovable per minimitzar l’impacte en l’entorn. Així doncs, el projecte preveu electricitat generada mitjançant plaques fotovoltaiques i un altre tipus d’instal·lacions, que permetran que la terminal tingui un balanç de zero emissions a l’atmosfera. En aquest sentit, l’objectiu de la iniciativa és poder atendre i impulsar el tràfic de port base, seguint l’estratègia del Port per augmentar aquest tipus de tràfic de més valor afegit per a la ciutat.