Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Pluja de milions per innovar i digitalitzar el turisme a Barcelona
  • CA

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat les bases per a la concessió de fins a 2,5 milions d’euros provinents dels Fons Next Generation de la Unió Europea (UE) per a projectes que fomentin la innovació i la digitalització del turisme. Concretament, es tracta de subvencions de fins a 500.000 euros per cada projecte per tal de promoure iniciatives per fomentar la desconcentració territorial de l’activitat turística, o per fer valdre nous continguts que estiguin basats en els valors diferencials de Barcelona com a destinació. És a dir, que els projectes podran rebre una subvenció d’entre 30.000 -valor mínim establert- i mig milió d’euros. Aquesta convocatòria de subvencions està adreçada, especialment, a entitats sense ànim de lucre de sectors com l’allotjament, les agències de viatge, les guies, les experiències turístiques, el turisme de congressos, el transport, el comerç, la restauració o bé el patrimoni i la cultura.

Les subvencions sol·licitades s’atorgaran en tres modalitats diferents. La primera serà per a projectes de digitalització de la comercialització, amb fins a un milió d’euros. La segona, dotada també amb un milió d’euros, s’enquadra en la voluntat d’afavorir la creació i consolidació de dades, eines i actius digitals per refermar el posicionament global de la ciutat com a destí turístic internacional. La tercera, dotada de 500.000 euros, està pensada per subvencionar altres actuacions de digitalització, innovació tecnològica i sostenibilitat. Així doncs, l’objectiu és subvencionar iniciatives que millorin la prestació de serveis al visitant i l’encaix de l’activitat turística amb la vida quotidiana dels barcelonins.

Un grup turístic passeja pel Portal de l'Àngel | Ajuntament
Un grup turístic passeja pel Portal de l’Àngel | Ajuntament

Aprofundir en la millora de la digitalització

A banda, un altre dels objectius de l’Ajuntament, en mans de Jaume Collboni, és aprofundir en la millora de la digitalització de tot el que té a veure amb l’economia del visitant després que la ciutat superés tots els requisits necessaris per obtenir la certificació de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) que atorga la Societat mercantil Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (DTI).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa