Els pastissers barcelonins ja ultimen tots els detalls per a la revetlla de Sant Joan. El Gremi de Pastisseria de Barcelona encara la nit del 23 de juny amb les previsions d’igualar les vendes de l’any passat, enguany amb la diferència que la revetlla cau en dilluns, cosa que les bones previsions, ja que consideren que les vendes de coques es podran allargar durant tot el cap de setmana. “Segurament es vendran moltes coques tant a l’interior com al litoral, i molta gent aprofitarà el cap de setmana per tastar i encarregar les coques amb antelació”, augura el president del Gremi de Pastisseria de Barcelona, Miquel Zaguirre. Tot i les bones previsions, però, des del gremi eviten donar xifres de vendes.
El president del gremi remarca que “la revetlla de Sant Joan no s’entendria sense un bon tros de coca”, el qual assegura que les coques artesanes tradicionals continuen sent les més sol·licitades. A banda, en els darrers anys, segons assegura, ha crescut l’interès dels catalans per les coques farcides de crema o nata. Ara bé, entre les preferides de la ciutadania, Zaguirre assegura que destaca la de brioix amb fruita confitada, la de pinyons i la de full amb llardons: “Aquesta aguanta bé fora de la nevera i es pot consumir durant un parell de dies”, afegeix el president del gremi barceloní. Tot i que la coca tradicional amb fruita confitada continua sent la més escollida pels catalans, des del col·lectiu de pastisseria de la capital catalana remarquen que, any rere any, les coques farcides cada vegada guanyen més força: “Cada cop tenen més força, una coca farcida de nata, crema o xocolata és un dels productes més valorats pels clients”, destaca Zaguirre.

La data de la revetlla, un factor clau
Des del Gremi de Pastisseria de Barcelona celebren que la revetlla d’enguany caigui en dilluns, ja que això suposa un plus per als pastissers perquè les vendes s’allargaran al llarg del cap de setmana: “Molta gent aprofitarà el cap de setmana per tastar i encarregar les coques amb antelació”, augura el president del gremi, que destaca, un cop més, que la coca ja s’ha consolidat com un element de festa durant la revetlla de Sant Joan. Així doncs, des del col·lectiu de pastisseria de la capital catalana confien tenir bones vendes durant la revetlla i els dies previs, enguany, en cap de setmana.