Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El passeig de Gràcia es consolida com la milla d’or de tot l’Estat

Per quart any consecutiu, el passeig de Gràcia és el carrer comercial més car de tot l’Estat per llogar-hi un local comercial. Així ho assegura l’informe de Global Main Streets Across the World de Cushman & Wakefield. Aquest informe, que analitza les rendes dels carrers comercials prèmium de 92 ciutats de tot el món, destaca el constant atractiu del carrer barceloní, que aquest any també puja de posició en el rànquing global i ocupa el 16è lloc mundial. I quins preus té? Rendes de 3.420 euros per m²/ any (285 euros /m²/mes), cosa que representa un augment del 8% respecte al 2024.

El Portal de l’Àngel perd pistonada

El carrer Serrano, a Madrid, segueix de prop el passeig barceloní, amb unes rendes de 3.300 €/m²/any (275 €/m²/mes) i, en tercer lloc, la Gran Via de Madrid, amb una renda de 3.120 €/m²/any (260 €/m²/mes). L’avinguda madrilenya supera enguany Portal de l’Àngel, a Barcelona, amb qui compartia posició en l’edició anterior del rànquing. Per la seva banda, Portal de l’Àngel comparteix la quarta posició amb els carrers José Ortega y Gasset i Preciados, tots dos a Madrid, que registren una renda de 3.060 €/m²/any (255 €/m²/mes). Per altra banda, també apareix al rànquing el carrer de Pelai en 11a posició, amb 1.440 €/m²/any (120 €/m²/mes); l’avinguda Diagonal (12a posició, amb 1.200 €/m²/any, seguides de la plaça de la Independència, a Saragossa, i rambla de Catalunya, en la 13a posició, amb 1.140 €/m²/any (95 €/m²/mes). I finalment, Portaferrissa, amb 1.080 €/m²/any (90 €/m²/mes).

Turisme. Elevada afluència de turistes al Passeig de Gràcia de Barcelona. / Marta Cardenal
Elevada afluència de turistes al Passeig de Gràcia de Barcelona. / Marta Cardenal

Tal com assenyala Rob Travers, director d’EMEA Retail a Cushman & Wakefield, “ocupar un espai en aquests carrers va més enllà del luxe. La presència en aquestes vies ja no és exclusiva de les marques d’alta gamma”. Apunta que “cada vegada més ensenyes del segment de gran consum estan apostant per ubicacions prime perquè ofereixen una visibilitat, un flux constant de públic i una connexió amb el consumidor que difícilment s’aconsegueix en altres entorns.”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa