La firma de rellotges de luxe suïssa Panerai estudia aterrar a Barcelona amb l’obertura d’una botiga a mitjans del 2024. L’exclusiva marca nascuda a Florència el 1860 està treballant per instal·lar un punt de venda al passeig de Gràcia de la mà del grup Rabat, que ja distribueix rellotgeres d’alta gamma de Panerai a les seves botigues.
La firma catalana ha assegurat a l’ACN que “encara no hi ha res tancat” amb la companyia amb seu a Suïssa i propietat del gegant del luxe Richemont. Panerai és un dels patrocinadors de l’equip Luna Rossa Prada Pirelli que participarà en la Copa Amèrica de Vela el 2024 a Barcelona. De fet, aquest és un dels motius pels quals la firma vol accelerar l’obertura de la ‘boutique’.
En una trobada amb empresaris i mitjans a Suïssa, la direcció de la marca ha afegit que fa temps que busca obrir un espai a Passeig de Gràcia però “tots volen ser-hi i l’espai és limitat”. D’altra banda, el grup Rabat, en converses amb Panerai, ja ha incrementat aquest any la seva presència a l’artèria barcelonina en obrir una rellotgeria d’una altra marca de prestigi internacional, Hublot, al local que havia ocupat la vinoteca Torres.

Un dels grans carrers de compres d’Europa
Panerai, que produeix peces de disseny que poden oscil·lar entre els 7.000 i els 400.000 euros i exporta el 95% de la producció, principalment als Estats Units; enfoca el 2024 com un any d’expansió i, actualment, compta amb una xarxa de 200 ‘boutiques’ repartides pel món i al llarg de l’any en vol sumar una més, al passeig de Gràcia de Barcelona, on compartirà carrer amb altres marques de luxe, com Versace, Prada o Dior, entre moltes altres.
La ubicació de la botiga no és cap novetat, ja que l’artèria barcelonina és la principal aposta de les marques de luxe que volen instal·lar-se a la capital catalana i s’ha posicionat entre els grans carrers de compres d’Europa. De fet, els establiments de marques exclusives de passeig de Gràcia van veure com l’estiu passat es formaven cues de compradors sobretot per l’efecte del turisme nord-americà.