La marca de fleques més important de França obrirà una botiga a Barcelona aquest mes de juliol. Es tracta de la firma Boulangerie Marie Blachère. El forn s’instal·larà al carrer del Carme, 25, a tocar de la Rambla i del mercat de la Boqueria. Boulangerie Marie Blachère és el grup líder del sector de les fleques a França i és la segona empresa en l’àmbit de la restauració del país veí, per darrere de McDonald’s, amb uns 850 establiments.
L’obertura d’aquest forn al Raval no serà l’únic que la marca posarà en funcionament a la capital catalana. Boulangerie Marie Blachère té previst obrir entre 10 i 20 comerços a Barcelona fins al 2030. Rémi Vernay, que ha encapçalat l’aterratge de la firma gal·la, diu que s’ha buscat un espai “amb visibilitat i trànsit elevat” per garantir un bon posicionament de la cadena a la ciutat.
Barcelona, una porta d’entrada
La consultora immobiliària Laborde Marcet ha assessorat el grup francès en la seva arribada a Catalunya. Elisabet Panisello, senior consultant retail high street de Laborde Marcet, ha destacat que cada cop són més les companyies que escullen Barcelona “com a porta d’entrada” en la seva expansió a l’Estat, alhora que considera que és un reflex de la bona salut del comerç barceloní.

Entre 12 i 17 treballadors
La botiga barcelonina del carrer del Carme, 25 va ser amb anterioritat un restaurant de Sandwichez. Amb més de 130 m², el local disposa d’una barra llarga i l’objectiu és que hi treballen entre 12 i 17 treballadors. Tindran a la venda tant productes dolços com salats, des de pa i pastissos a pizzes i amanides.
Boulangerie Marie Blachère vol intentar aconseguir a l’Estat espanyol el mateix èxit que ha tingut a França. I a més d’obrir una botiga a Barcelona es prepara per desembarcar en altres punts de Catalunya, com la Costa Brava, i en altres ciutats espanyoles, com Madrid, València o Màlaga. La firma també estudia instal·lar-se a Palma de Mallorca. La marca ja disposa de comerços al Canadà, els EUA, Bèlgica i Portugal.
La història de la fleca es remunta a 2024. Aquell any, Bernard Blachère i la seva filla Marie van obrir el seu primer establiment -un forn amb degustació- a la ciutat de Salon-de-Provence. La marca ha basat el seu èxit en l’elaboració diària dels seus productes als mateixos locals, receptes tradicionals i una aposta per la matèria primera francesa de qualitat, diu el comunicat.