Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Level s’independitzarà d’Iberia en poques setmanes

Level ha anunciat que espera rebre aviat el certificat d’operador aeri (AOC) que permetrà a l’aerolínia amb base a Barcelona independitzar-se d’Iberia fins del grup IAG. Un moviment que la companyia considera “absolutament fonamental” perquè la capital catalana es posi al “nivell de Madrid, Londres i Dublín”, les altres companyies del grup tenen les seves bases, i “donar espai” al creixement als vols intercontinentals des de l’aeroport de Barcelona-El Prat. El conseller delegat de Level, Rafael Jiménez, ha avançat que espera rebre el certificat AOC abans del 31 de desembre.

Disposar del seu AOC donarà entitat pròpia a Level dins de IAG i li permetrà tenir la seva plantilla, fer els seus contractes, així com desenvolupar un pla propi de rutes. Jiménez, que ha assumit el càrrec fa poc menys de dos mesos, ha confirmat que l’aerolínia preveu incorporar aviat un setè avió i que en tindran vuit abans del 2026. De moment Level centrarà tots els seus esforços a consolidar la seva operativa actual amb Amèrica —té rutes a Nova York, Miami, Boston, Los Angeles, Santiago de Xile i Buenos Aires—, abans de plantejar-se fer el salt al mercat asiàtic.

Level ha estrenat una nova ruta entre Barcelona i Nova York aquest any
Level disposa de sis rutes que connecten Barcelona i Amèrica / ACN

El mercat intercontinental, amb molt marge de creixement

En aquest sentit, Level té molt clar que l’aeroport del Prat té un “espai a conquerir” en els vols de llarg radi. Enguany oferirà 277.588 seients entre Barcelona i Amèrica. En el cas del mercat estatunidenc, l’oferta s’incrementa en un 9% respecte a l’hivern de l’any passat. El vol a Miami passa a estar disponible tot l’any, però durant la temporada baixa tindrà només tres vols setmanals, igual que la resta de rutes amb els EUA. Amb Buenos Aires (Argentina) tindrà vuit freqüències setmanals a partir del desembre i també vola a Santiago de Xile (Xile) tres cops per setmana.

L’entrada al mercat asiàtic s’anirà avaluant més a mitjà termini i en funció de l’evolució del negoci, tot i que és un destí en clara expansió. Del mig centenar de rutes intercontinentals del Prat, només set connecten amb Àsia: Singapur (Air Singapur), Seúl (Korean Air, Asiana, T’Way), Pekín (Air China), Shenzhen (Shenzhen Airlines), Hong Kong (Cathay), Shanghai (Air China) y Bakú (Azerbaijan Airlines). Aquest hivern s’ha programat 350.000 seients, un 19,8% més que l’any passat. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa