Barcelona ha estrenat aquest matí de diumenge la nova Via Laietana després de més de tres anys d’obres i d’una inversió de gairebé 40 milions d’euros. En declaracions recollides per l’ACN, la tinenta d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha assegurat que amb la reforma d’aquest eix viari la ciutat “guanya un eix cívic” amb “voreres que conviden a caminar” i “més espais d’estada”. Bonet, a més, ha volgut destacar que amb aquesta reforma és el moment de fomentar l’eix econòmic a la zona i que la seva inauguració suposa un “tret de sortida” en la consecució que aquest carrer de la capital catalana es converteixi en un eix econòmic.
“Ho hem dit des del principi, amb aquesta transformació urbanística buscàvem també que hi hagués impacte econòmic, que hi hagués la possibilitat que aterressin nous projectes a la Via Laietana, que generessin llocs de treball i per això necessitàvem acabar les obre”, ha assegurat la mà dreta de Collboni.
La reforma de la Via Laietana
La reforma d’aquest eix viari de la ciutat ha fet que la Via Laietana hagi passat de tenir cinc carrils de circulació a tres. Concretament, hi haurà dos de baixada i un de pujada, i en el cas del sentit mar un dels carrils és per al bus-taxi amb bicicleta autoritzada i l’altre permet la circulació a tots els vehicles, mentre que el carril de pujada estarà restringit al transport públic i el trànsit local.

El PP carrega contra l’ajuntament per les restriccions del carril de pujada.
Des del grup municipal del PP a Barcelona, el seu president, Daniel Sirera, ha carregat contra la reforma de la Via Laietana i ha denunciat que deixa “aïllats” els veïns del Gòtic i el Born. Segons el líder popular “El govern municipal imposa un model de ciutat sense comptar amb la gent que hi viu i hi treballa” i critica que els veïns d’aquesta zona de la ciutat “hauran de fer voltes absurdes de fins a 4 quilòmetres, generant més contaminació o directament no podran accedir a casa seva amb vehicle privat”