El sector del taxi no farà vaga per al Mobile World Congress Barcelona. Així ho ha decidit el col·lectiu per majoria en una assemblea celebrada aquest dijous a les portes del recinte de la Fira Barcelona a la Gran Via de les Corts Catalanes, l’espai on tindrà lloc aquest prestigiós congrés internacional del 27 de febrer al 2 de març. Els taxistes s’han posicionat d’aquesta manera després que el Govern hagi materialitzat les mesures acordades que ja van permetre desconvocar la vaga prevista pel congrés de l’audiovisual ISE Barcelona.
Amb les modificacions que s’introduiran en forma d’esmena a la Llei del Taxi, el col·lectiu s’assegura el blindatge de la tarifa, evitant d’aquesta manera que empreses com Free Now, Bolt o Cabify puguin introduir descomptes agressius en funció de la demanda del servei. A l’espera de definir la figura legal de l’operador de transport, una operació que hauria de culminar en els pròxims tres o quatre mesos, totes les companyies considerades de “mediació” -com les empreses que treballen amb VTC de plataforma- que operin a l’àrea metropolitana barcelonina hauran de tributar a partir d’ara i pagar els impostos per les seves activitats econòmiques a l’estat espanyol.
L’acord amb el Govern -que també comptarà amb el suport del PSC, els Comuns, Junts i la CUP- també permetrà endurir el règim sancionador no només per a aquestes empreses que treballin amb VTC de plataformes, sinó també per als mateixos taxistes, complint d’aquesta manera amb una de les reivindicacions històriques del sector, que veu en activitats com la suplantació de llicències o la utilització del permís per part de diversos conductors una de les grans xacres del gremi.

Millor encaix de les VTC tradicionals sense “buit legal”
Les esmenes que s’introduiran en la legislació també rebaixa les restriccions que actualment patia el col·lectiu de les VTC tradicionals amb l’objectiu de facilitar el seu encaix en la normativa. Amb les noves mesures, la previsió és que unes 800 d’aquestes llicències estiguin autoritzades per poder realitzar el servei de transport urbà, evitant d’aquesta manera el possible “buit legal” que des de certs sectors del taxi alertaven que podria provocar aquesta modificació de les condicions d’activitat, una situació que podien aprofitar plataformes com Bolt o Cabify.