Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Govern aprovarà aquest juliol les sancions a grans vaixells contaminants
  • CA

El reglament per sancionar els vaixells més contaminants s’aprovarà aquest mes de juliol. Així ho ha assegurat des del Parlament aquest dimecres al matí el president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha apuntat que l’avantprojecte de llei que ha de regular els creuers a Catalunya, i que hauria d’incloure aquest impost sobre grans vaixells, ja està en la recta final.

En resposta a una pregunta d’En Comú Podem, que ha retret el retard en aquesta normativa, Aragonès ha avançat que la llei està pràcticament enllestida i que és qüestió de setmanes que passi el primer tràmit pel Consell Executiu. Així, el president ha fixat dins aquest curs polític que l’avantprojecte iniciï el seu camí legislatiu.

Des del Port de Barcelona alerten que aquest avantprojecte de llei pot comportar deslocalitzacions d’escales, és a dir, pèrdua de connexions via escala a la capital catalana. “Segurament és el primer impost de caràcter mediambiental que pot generar deslocalitzacions i, per tant, ens cal una avaluació de l’impacte econòmic“, assenyalava fa unes setmanes el president de les instal·lacions portuàries, Lluís Salvadó. “En altres impostos ambientals no hi ha temes substancials, les grans superfícies no es deslocalitzen, els vehicles no es deslocalitzen, però les escales de les embarcacions sí”, afegia aleshores Salvadó, que el passat febrer ja va confirmar la intenció del Port de presentar al·legacions al respecte.

Ordenança pròpia per sancionar embarcacions contaminants

Cal recordar que, en paral·lel, el recinte portuari barceloní està treballant per enllestir com més aviat millor una ordenança que permeti sancionar les embarcacions que contaminin dins de les instal·lacions. El nou reglament sancionador, però, no tindrà pràcticament impacte per als creuers. De fet, fonts portuàries apunten que actualment no tenen identificat cap vaixell turístic que faci escala a la ciutat al qual se li puguin aplicar aquestes multes. Les sancions, doncs, estan enfocades a controlar l’activitat d’aquelles embarcacions de més de 30 anys, que són una de les principals fonts de contaminació del port.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa