Canvi en una de les cantonades més cobdiciades de la Diagonal, la del carrer de Tuset. Al número 514 de l’avinguda, on fins ara hi havia Habitat, s’hi instal·larà la primavera del 2025 la marca catalana Mango, han confirmat al TOT Barcelona fonts de l’empresa. La botiga tindrà uns 2.000 m² i acollirà quatre línies de la firma: man, woman, kids i teen. Al gener, Habitat es va declarar en fallida i va anunciar el tancament de tots els seus establiments, inclòs el de la Diagonal.
Situat entre la plaça de Francesc Macià i el passeig de Gràcia, l’immoble on es troba Habitat és propietat de Merlin, amb prop de 10.000 m², segons ha avançat Idealista. L’obertura de l’establiment de moda trencarà la tendència de botigues especialitzades en decoració i complements de la llar que hi ha en aquest tram de la Diagonal, amb firmes com Maison du Monde, la Mallorquina, Zara Home o Natura. A l’edifici hi ha majoritàriament oficines i baixos comercials. Un altre l’ocupa la cadena de restauració Honest Greens.
L’edifici de Diagonal, 514, és obra dels arquitectes Fernando Correa i Alfonso Milá. Es va construir entre els anys 1986-1989 i destaca per la seva façana estructural, amb tribunes semicirculars i color granat. Abans, en aquest solar hi havia la Casa Jaume Ràfols, d’Enric Sagnier (1909), explica Pobles de Catalunya, la guia del patrimoni històric i artístic dels municipis catalans.
28 botigues a Barcelona
Actualment, Mango disposa de 28 botigues a la capital catalana, amb una superfície comercial de 16.000 m². La botiga del passeig de Gràcia, 22, és la que té una major facturació del món en línia infantil. Precisament, aquest local del passeig barceloní va ser renovat l’any passat.

La marca, fundada l’any 1984 i presidida per Isak Andic, va engegar el seu primer establiment a la ciutat l’any 1984 al mateix passeig de Gràcia, al número 65. El setembre passat, Mango va reobrir, després de renovar-lo, el comerç que té a l’antic cinema Alexandra de la rambla de Catalunya, amb prop de 1.300 m².
Benefici net de 172 milions
Mango va presentar aquest mes de març el seu pla estratègic pels anys 2024-2026. L’objectiu de la firma catalana és obrir més de 500 botigues en dos anys, amb més d’un milió de m² totals i superar els 4.000 milions de facturació. Aquest pla tan ambiciós de la firma d’Andic requerirà una inversió de més de 600 milions. L’any passat va ser el més exitós de Mango, amb un benefici net de 172 milions i una facturació de 3.100.