Fira de Barcelona gestionarà, a partir de l’1 de gener del 2025, el Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló. L’acord s’ha presentat aquest dimecres al Circuit. El canvi de la gestió pretén “anar més enllà” del món del motor, ha dit el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga. L’entrada de Fira permetrà rebaixar les aportacions que la Generalitat fa al Circuit.
Segons les dades que s’han donat a conèixer, l’aportació de Fira de Barcelona serà de nou milions d’euros el primer any i de 10 el 2026, més un variable en funció dels ingressos -25% fins als 45 milions d’euros d’ingressos i 20% en endavant-, ha recollit l’agència ACN. L’acord no està condicionat a la continuïtat de proves com ara la Fórmula 1. No obstant això, des del Circuit es mostren confiats que Montmeló segueixi formant part del calendari esportiu de la Fórmula 1.
Incloure el Circuit al negoci de Fira
En la presentació, Serrallonga ha destacat el gran potencial que té el circuit de Montmeló. “Venim a sumar a un projecte molt viu”, ha subratllat el director general de Fira. “Ens permet explorar noves oportunitats”. Serrallonga ha explicat que ara podran incloure el Circuit al seu negoci de salons, amb la voluntat que serveixi de complement a les fires que acullen.

L’acord que s’ha aprovat aquest dimecres per part del consell d’administració del Circuit és una continuïtat del que es va fer el passat 16 d’abril, que concloïa l’adjudicació directa a Fira de Barcelona del contracte d’arrendament i el negoci d’explotació i gestió de l’equipament.
Un estalvi per la Generalitat
Per la seva part, Oriol Sagrera, conseller delegat del Circuit, ha fet èmfasi que l’acord havia de “generar un estalvi” en les quantitats que la Generalitat aporta al Circuit i alhora “conciliar activitat de més valor” i “connectar més i millor amb el seu entorn”.
L’entrada de Fira de Barcelona al Circuit no suposarà canvis de personal ni de les seves condicions laborals, tot i que hi haurà una subrogació per aquells treballadors que desenvolupin tasques de la nova societat. Actualment, l’equipament esportiu té una cinquantena de treballadors i al voltant d’un 20% seguiran pertanyent al Circuit, encara que es disposa fins a finals d’any per acabar de definir-ho.
Millors connexions amb Barcelona
Des de l’Ajuntament de Barcelona l’alcalde Jaume Collboni ha indicat que un dels reptes ha de ser connectar el Circuit “amb transport ferroviari amb Barcelona, i que es pugui fer a gran escala i sostenible”. Es tracta d’una voluntat dels responsables del traçat per fer possible en els anys vinents, tot i que encara que no hi ha una data concreta.