Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La façana de la T1 del Prat es mourà 38 metres per guanyar espai de facturació

La terminal T1 de l’aeroport del Prat guanyarà uns 70.000 metres quadrats gràcies a unes obres de remodelació que comportaran el desplaçament de 38 metres de la façana. Aena preveu que els treballs puguin començar el 2028 i hi destinarà una inversió de 700 milions amb l’objectiu de tenir-les acabes el 2031 o el 2032. D’aquesta manera, la T1 guanyarà un 15,5% d’espai que es destinarà sobretot als taulells de facturació, ja que l’aeroport està al límit de la seva capacitat operativa. També serviran per encabir els nous filtres de seguretat EDSCB, que necessiten més espai que els convencionals.

Les obres, que estan incloses en el polèmic projecte d’ampliació de 3.200 milions que permetrà allarga la tercera pista per acollir més vols intercontinentals, obligaran a construir nous vials d’accés a la terminal pels passatgers, pels autobusos, pels taxis i VTC i a enderrocar l’antiga torre de control, que està en desús des de fa dues dècades. Així, l’edifici de la terminal quedarà més a prop del pàrquing.

Zona de taxis i busos de la T1 que es veurà afectada per l’ampliació de l’aeroport / ACN

Obres difícils en un context de col·lapse tècnic

La directora de l’aeroport del Prat, Eva Valenzuela, ha explicat que les obres per desplaçar la façana seran “complexes” i generaran “incomoditats” per als viatgers, ja que els treballs s’hauran de compaginar amb l’operativa habitual del Prat, que el 2024 va rebre més de 55 milions de passatgers i enguany preveu marcar un nou rècord històric. “Venen obres que tenen incomoditats, que es notaran, però és important tenir sempre en la retina que les obres són per la millora de l’aeroport”, ha dit Valenzuela, tot i que ha volgut remarcar que les obres seran “en benefici de tothom”.

Quan comencin les obres, s’haurà de canviar el flux d’entrada a l’aeroport, es crearà un recorregut alternatiu perquè les portes actuals quedaran inhabilitades i també caldrà desplaçar el trànsit de cotxes, taxis i busos cap a nous carrils. El projecte bàsic es troba en fase de redacció i trigarà un any a estar enllestit. Valenzuela ha defensat que és “important” parlar de les obres a llarg termini, però que “no és menys important les actuacions més mundanes que asseguren la competitivitat de l’aeroport, la qualitat del servei i que la ciutadania tingui un aeroport de primer nivell”. Segons la directora del Prat, “l’obra de l’ampliació de la pista és necessària, però també és necessari adequar les terminals, són complementàries”.

L’allargament de la tercera pista serà encara més complexa perquè requereix la tramitació d’un nou pla director que s’haurà d’aprovar un cop superi la revisió de les propostes ambientals que fa la Comissió Europea, informa l’ACN. Les obres de la façana es complementen amb el canvi de filtres de seguretat de la T1 per equips EDSCB, que són més eficients i permeten passar el control sense treure aparells electrònics o líquids. Es tracta de màquines amb escàners 3D que ja instal·lat de manera parcial a la T2 i al corredor aeri Barcelona-Madrid. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa