El govern espanyol ha autoritzat la licitació del contracte per construir la primera fase del futur moll Catalunya del Port de Barcelona. El Consell de Ministres d’aquest dimarts ha xifrat el contracte per un valor estimat de 94,27 milions d’euros sense IVA. Es tracta del primer pas del futur recinte, que permetrà concentrar el tràfic de contenidors a l’extrem sud de la infraestructura i crearà un gran espai logístic al delta del Llobregat, on també hi haurà noves infraestructures ferroviàries.
Entre les diferents exigències del govern espanyol hi ha la duració de les obres que esperen que s’allarguin no més dels 27 mesos, és a dir, dos anys. A més, també contribuiran al Pla Delta, que preveu la creació d’un gran espai logístic al delta del Llobregat i obliga a adequar el port i l’aeroport de Barcelona. Amb un total d’unes 44,7 hectàrees, amb aquestes directrius començarà l’última infraestructura portuària de gran mida que es farà a la capital catalana. Tal com ha explicat l’agència EFE, el primer pas se centrarà en la construcció de la mota de recintes i delimitarà un espai tancat de 44,7 hectàrees que permetrà generar un espai per al nou moll a l’abric del dic sud, davant del moll del Prat.

Més plans per un port sostenible
Una de les principals raons d’aquestes noves modificacions en el Port de Barcelona és la necessitat de construir una infraestructura molt més moderna, però també centrada en la protecció del medi ambient. Així doncs, aquesta licitació arriba després que a principis d’any el Ministeri per a la Transició Ecològica ja donés llum verda al projecte i s’afegeix a l’aprovada fa una setmana, que autoritzava l’electrificació de la terminal de creuers MSC del Port de Barcelona per 14,5 milions d’euros.




