Quan les nostres àvies anaven a plaça duien la bossa de tela per al pa, la fruita anava al cabàs o en una bossa de ganxet. Aleshores no hi havia safates de porexpan ni plàstics per a tot. Avui, tot i la consciència cada vegada més evident per reduir els residus que generem en el nostre dia a dia, és gairebé impossible fer la compra sense generar algun residu. Fins ara, perquè l’empresa barcelonina Roll’Eat ha presentat un producte que neix amb l’ambició de revolucionar la compra al mercat, com ja va començar a fer des de l’any 2008 amb els esmorzars i berenars dels nens amb els enrotllables per a entrepans. Els productes han anat evolucionant fins a arribar al Good’Buy, una bossa doble que es completa amb els Good’Wrap, bosses de material totalment ecològic i reciclable -nomes cal netejar-les a casa i es poden posar directament al congelador o la nevera – que permeten transportar aliments frescos com carn o peix. El nou producte s’ha donat a conèixer aquest dijous al mercat de la Concepció de Barcelona.

Una nova cultura al mercat

“Good’Buy redefineix la compra sostenible, convertint-se en una proposta integral que transcendeix el producte per impulsar una cultura de zero residus i un compromís real amb el planeta”, ha explicat la CEO de Roll’Eat, Meritxell Hernández. Ras i curt, l’empresa barcelonina aposta per emprendre als mercats el mateix camí que als patis de les escoles i erradicar els plàstics i embolcalls com el paper d’alumini. “El Good’Buy arriba per canviar la manera de comprar amb productes reutilitzables, que no només funcionen, sinó que transformen la forma en què consumim i també els nostres hàbits”, afegeix la CEO.

Meritxell Hernández, CEO de Roll' eat. foto: Jordi Play
Meritxell Hernández, CEO de Roll’ eat. foto: Jordi Play

Segons ha detallat la companyia, cada persona rep de mitjana més de 600 productes d’un sol ús quan compra, entre safates, bosses i altres plàstics, als quals cal afegir els envasos d’un sol ús que també acaben a les escombraries. “El problema no és la quantitat de residus, sinó la manera en què hem après a consum, associem la comoditat als productes d’un sol ús, però el que cal és reduir despeses innecessàries, no haver de tirar tantes coses. Aquesta és la mentalitat de Good’Buy”, concreta la CEO de Roll’Eat.

Actualment, el 50% de la facturació és el mercat espanyol, i d’aquest, el 70% és Catalunya, i a Europa, Bèlgica i Holanda són els mercats més potents, i fora del continent, els Estats Units i Hong Kong. Supera els 2 milions d’euros de facturació anual i ven unes 350.000 unitats de la seva gamma de productes. El pas endavant de l’empresa barcelonina amb Good’Buy augura un creixement important aquest 2025.

L’acte ha comptat també amb la participació de Rosa García, directora de Rezero, que ha assenyalat la necessitat de solucions accessibles per reduir l’ús d’envasos d’un sol ús: “Sabem que moltes persones volen comprar de forma més sostenible, però sovint es troben amb barreres com la falta d’opcions accessibles o la necessitat de planificació prèvia”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa