La xarxa d’hotels de Barcelona tenen un gran pes en l’activitat turística de la capital catalana, un dels grans al·licients de la ciutat. Per tal de “diferenciar-se” els uns dels altres i aconseguir destacar en un mercat extens, el Gremi d’Hotels ha presentat aquest dijous els dos distintius als quals poden optar els establiments -dels quals ja disposen més d’una desena d’hotels barcelonins- per desmarcar-se d’altres espais de Barcelona: el distintiu gastronòmic i el cultural. En concret, el segell ‘Gastronòmic’ reconeixerà els que tenen una oferta gastronòmica de qualitat, amb la “potenciació” del producte de proximitat, i a la capital catalana ja la tenen vuit hotels.
En canvi, pel que fa a l’etiqueta ‘Cultural’, servirà per reconèixer els establiments que tenen un “programa cultural singular, de qualitat i dinàmic” i ja n’hi ha cinc de distingits: “Aquestes especialitzacions posen de manifest la inquietud del sector hoteler barceloní per tenir cura, potenciar i divulgar el nostre patrimoni cultural i gastronòmic”, ha asseverat el president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, durant l’acte de presentació d’aquests distintius, que s’ha dut a terme a l’Hotel Palace. Així doncs, aquestes dues noves especialitzacions complementen l’etiqueta de ‘Monument’, que ja es va posar en marxa l’any 2015 per tal de subclassificar els establiments -i les prestacions que ofereix- de la capital catalana.

Buscar un turisme “de qualitat”
El president del Gremi d’Hotels també considera que aquests distintius serveixen per fer un pas més per aconseguir un perfil turístic “d’interès” i “de qualitat”, cosa que obriria noves portes a la ciutat -que viu amb cert recel la situació actual del turisme, tal com es va demostrar en la manifestació del cap de setmana passat: “Incidim en la nostra voluntat d’assolir un visitant més qualitatiu amb interès per conèixer millor la nostra cultura i la nostra gastronomia”, apunta Jordi Clos. Més enllà de la finalitat turística, però, el responsable del gremi del sector també considera que és una oportunitat per “acostar” els establiments hotelers als barcelonins.