Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El desenvolupament urbà ètic i sostenible, eix de l’Smart City 2024

L’Smart City Expo World Congress (SCEWC), el principal esdeveniment mundial sobre innovació urbana i solucions intel·ligents organitzat per Fira de Barcelona, obrirà portes del 5 al 7 de novembre al recinte Gran Via, amb el desenvolupament d’un urbanisme ètic i sostenible com bandera. Amb un creixement del 30% a la superfície d’exposició respecte a l’edició del 2023 i sota el lema Live Better, l’edició de 2024 aprofundirà en les estratègies necessàries per transformar les metròpolis en espais sostenibles, eficients i habitables i reunirà 1.100 expositors, representants de 850 ciutats i més de 600 experts per perfilar junts un futur urbà més ètic. Una oferta que assegura un debat sòlid sobre les estratègies necessàries per transformar les metròpolis actuals.

Vuit eixos de treball

El programa del congrés s’estructura al voltant de vuit temes principals: Tecnologies Habilitadores, Energia i Medi Ambient, Mobilitat, Governança, Vida i Inclusió, Economia, Infraestructures i Edificis, i Seguretat i Protecció. Metròpolis de tot el món compartiran projectes, experiències i les tecnologies desenvolupades per posar-los en pràctica. Entre els països i ciutats expositors figuren Alemanya, Aràbia Saudí, Argentina, Àustria, Bèlgica, Brasil, Canadà, Xina, Dinamarca, Espanya, Estats Units, Estònia, França, Índia, Irlanda, Itàlia, Japó, Luxemburg, Malàisia, Noruega, Països Baixos, Polònia, Portugal, Regne Unit, República de Corea, Suècia i Ucraïna.

A més, empreses líders de tot el món mostraran les últimes solucions i tecnologies per millorar la mobilitat, els serveis públics i la participació ciutadana, entre elles Saudi Aramco, Axis Communications, Dahua Technology, Dassault Systèmes, Dell/Nvidia, FCC Medi Ambient, Hail City, KHNP, KPMG, Madinah City, MDEC, Microsoft, New Murabba, Nova Cidade, PNY, PWC, Roshn Group, Smart Ports – Piers of the Future i Veolia.

Una imatge de l’edició 2023. La d’enguany se centra en el desenvolupament urbà ètic i sostenible SMART CITY

A més, SCEWC aprofundirà el 2024 en el paper que exerceixen les empreses emergents en el procés de desenvolupament de noves tecnologies. Per a això, l’esdeveniment estrenarà l’Innovation Playground, un espai per connectar els principals actors de l’ecosistema global d’innovació, incloent-hi empreses emergents, inversors, governs, corporacions i centres de recerca. A més, el SCEWC també celebrarà la tercera edició del Barcelona Deep Tech Summit, un esdeveniment de Barcelona Activa centrat en l’emprenedoria cientificotecnològica i les empreses derivades universitàries.

Ponents de prestigi internacional

Ruha Benjamin, Majora Carter i Stephanie Hare són tres noms rellevants del programa amb més de 600 potents i experts.

La desigualtat d’origen tecnològic és una de les preocupacions creixents en un futur més urbà i tecnològic. Aquest és el camp d’especialització de Ruha Benjamin, destacada acadèmica i professora coneguda pel seu treball en la confluència de raça, tecnologia i societat. Benjamin és professora d’Estudis Afroamericans a la Universitat de Princeton i ha estudiat com les tecnologies emergents i els avenços científics repercuteixen en la justícia social i la desigualtat.

Majora Carter és una estratega de la revitalització urbana i defensora del medi ambient coneguda pels seus esforços per transformar el sud del Bronx, el seu barri d’origen, mitjançant la promoció d’espais verds, el desenvolupament econòmic sostenible i la participació equitativa de la comunitat. Ha rebut nombrosos premis per la seva contribució al desenvolupament urbà, entre ells els de la National Geographic Society i la Environmental Protection Agency.

Un moment d’una conferència de l’edició anterior de l’Smart City a Barcelona SMART CITY

L’impacte de la tecnologia en les polítiques públiques, els drets humans i la justícia social és el domini de Stephanie Hare. Amb experiència tant en el món acadèmic com en la indústria, Hare ha treballat en qüestions relacionades amb la privacitat de les dades, la vigilància i l’ús ètic de la intel·ligència artificial. Estudia les implicacions de les tecnologies emergents en la societat, advocant per polítiques i pràctiques que promoguin l’equitat i protegeixin els drets individuals, i garantint que la tecnologia serveixi al bé públic i faci front a les desigualtats socials.

“Smart City Expo pretén establir una estratègia comuna per a la innovació urbana: millorar el benestar, crear oportunitats i fomentar una millor relació amb el nostre planeta i les nostres comunitats. Si volem viure millor, hem de canviar la nostra forma de vida, aprofitar la tecnologia, la innovació i la col·laboració. Volem oferir un punt de trobada perquè tots els implicats es reuneixin i tracin junts un full de ruta cap a un millor demà”, conclou Ugo Valenti, director de Smart City Expo World Congress.

Tomorrow Mobility World Congress, Tomorrow Building World Congress i Tomorrow Blue Economy

Fira de Barcelona reforçarà el seu paper de centre mundial de la innovació urbana amb la celebració conjunta de SCEWC 2024, Tomorrow Mobility World Congress, Tomorrow Building World Congress i Tomorrow Blue Economy. Tomorrow Mobility World Congress, organitzat conjuntament per Fira de Barcelona i EIT Urban Mobility, una iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia, organisme de la Unió Europea, té com a objectiu accelerar l’adopció de nous paradigmes de mobilitat urbana sostenible. Per aconseguir-ho abordarà temes com Nous Serveis de Mobilitat, Transport Públic, Mobilitat Autònoma, Logística d’Última Milla, Dades per a la Mobilitat, Infraestructura de Mobilitat, Mobilitat Zero i de Baixes Emissions, Mobilitat Activa i Inclusiva.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa