Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Gairebé un quart dels creuers que fan escala a Barcelona utilitzen GNL

El Port de Barcelona continua avançant en el seu objectiu de minimitzar les emissions contaminants derivades del trànsit de creuers a la capital catalana. En la primera reunió de l’any del Consell per a la Sostenibilitat dels Creuers -una comissió integrada per diferents administracions, entitats i organismes relacionats amb aquest sector- celebrada aquest divendres, l’autoritat portuària ha assegurat que el 22% de les embarcacions d’aquest tipus que facin escala durant aquest 2024 a la ciutat estaran alimentats per GNL, un combustible que permet eliminar les emissions d’òxids de sofre (SOx) i les partícules en suspensió i que en redueix fins al 70% les d’òxids de nitrogen i fins a un 20% les de CO₂, respecte als combustibles tradicionals.

Així ho ha assenyalat avui el president del Port, Lluís Salvadó, que també ha aprofitat aquesta trobada per fer balanç sobre l’any passat, tot destacant el tancament del moll Barcelona Nord per a l’operativa de creuers i ferris a principis d’octubre, una mesura que permet allunyar prop de tres quilòmetres de les zones urbanes fins a un total de 340 escales anuals de vaixells. Salvadó també ha recordat que ja s’ha iniciat el procés per licitar el primer sistema Onshore Power Supply (OPS) en una terminal de creuers per subministrar energia d’origen renovable als vaixells quan estiguin amarrats, reduint així les emissions.

Full de ruta per al futur més immediat

Cal recordar que la previsió és que en els pròxims mesos el Port completi la licitació de la setena i última terminal de creuers que s’instal·larà al moll Adossat, així com la posada en marxa de la nova terminal que MSC Cruises ara en construcció i el tancament de la terminal de creuers Sud del moll de Barcelona, que es farà plenament efectiu de cara a l’any 2026. En totes aquestes actuacions es destinaran prop de 335 milions d’euros, dels quals 140 corresponen a l’autoritat portuària i la resta a inversors privats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa