Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El comerç exterior del port resisteix la incertesa de la guerra aranzelària

El comerç exterior del Port de Barcelona resisteix la incertesa global generada per la guerra aranzelària dels Estats Units i manté un comportament positiu en un context de caiguda dels tràfics totals a la infraestructura catalana. El tràfic de contenidors plens d’importació i exportació, el que més valor afegit aporten, s’ha mantingut a l’alça i ha crescut un 6,8% durant el mes d’agost. L’increment es deu sobretot al fort creixement de les importacions procedents d’Àsia, especialment de la Xina (+13%) i de Bangladesh (+53%), però també de la resta de l’estat espanyol (+11%). Les exportacions també han registrat bones xifres i han augmentat un 5,4% en les rutes amb els ports de l’Àfrica del Nord i el Golf Pèrsic.

En canvi, el tràfic de contenidors en trànsit —també anomenats de transbordament perquè no surten del port abans de ser carregats en un altre vaixell— mantenen la seva tendència a la baixa i cauen un 23% després d’haver-se disparat en mesos anteriors pel reajustament de rutes marítimes a conseqüència de la crisi al Mar Roig. Això fa que el total de contenidors moguts al Port de Barcelona entre el gener i l’agost superi els 2,5 milions, un 5,2% menys que el 2024, mentre que el tràfic total s’ha situat en 46,8 milions de tones, un 1,7% menys que l’any passat.

Entre els principals tràfics del port, destaca l’important increment dels líquids a granel, que han augmentat un 18,8% i ha superat els 11 milions de tones mogudes gràcies al bon comportament de la gasolina (+53%) i el gas natural (+73%). Per contra, els sòlids a granel mantenen la seva tendència a la baixa i registren una caiguda del 13,2%. Aquest fet es deu sobretot a una davallada general en gairebé tots els segments d’activitat excepte els minerals no metàl·lics i els altres minerals i residus metàl·lics, que augmenten un 133,3% i un 63% respectivament. La resta de tràfics continuen estancats i tant el transport marítim de curta distància, amb 293.210 Unitats de Transport Intermodal (UTI), com el de vehicles, amb 467.672 automòbils, es mantenen “completament plans”, segons informa el port.

turisme gentrificació turistes Port de Barcelona
Diversos creuers atracats al Port de Barcelona / Jordi Play

Més passatgers als ferris i més creueristes

El moviment de passatgers també registrat un comportament positiu. En el cas dels ferris, fins a l’agost comptabilitzen 1,33 milions de passatgers, un 1,9% més que en els vuit primers mesos de l’any passat, amb un comportament desigual segons les línies. Les rutes amb el Nord d’Àfrica ha registrat un fort increment del 72,1%, mentre que les línies amb França i Itàlia cauen un 9,4%. Pel que fa als creuers, fins a l’agost s’han produït 2,6 milions de moviments (+12%), una xifra que, segons la nova metodologia de recompte que fa servir el Port de Barcelona, es tradueix en 1,54 milions de persones que han visitat la ciutat. En els creuers que tenen el seu port base a Barcelona, cada turista es comptabilitza dues vegades —quan embarca i quan desembarca—, per la qual cosa el nombre de moviments no es correspon amb el nombre real de passatgers.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa