És una marca nascuda de la mà d’un barceloní, Alejandro Porras, que l’any 2015 es trobava a Hawai amb una beca esportiva. Va tenir la idea de vendre als americans les sabates típiques de Menorca. L’èxit va ser tan gran que l’acabada de néixer Alohas Sandals va traslladar-se a Barcelona per desenvolupar el negoci. Durant gairebé 9 anys, la seva vida era totalment virtual. Però Alohas s’ha convertit en una marca de sabates viral -especialment arran de la pandèmia- arreu del món que ha aterrat de forma física al número 113 de la rambla de Catalunya amb la seva primera botiga física, oberta tot just fa un parell de mesos. L’establiment està a tocar de la marca de moda francesa Le Coq Sportif, i ocupa el local que ha deixat buit la botiga de moda Nekane, que feia una dècada que ocupava aquest local.
I pocs dies després, la companyia obria el seu segon punt de venda físic, aquesta vegada a Madrid, en ple barri de Salamanca. El salt no era al buit, perquè Alohas ja havia fet unes primeres experiències físiques amb botigues temporals -pop-up- a Barcelona i també a França i Alemanya, i compta amb més d’un milió de seguidors a les xarxes socials. A més, també distribueix les seves sandàlies en alguns canals multimarca, sobretot a París.

El boom de la pandèmia
La pandèmia va ser clau per a l’impuls d’Alohas fins a l’alta viralitat que té actualment. I és que amb una campanya agressiva de publicitat, amb l’eslògan Moda sostenible i a la carta, va vendre tantes sabates com per multiplicar per quatre els seus ingressos i tancar l’any amb 20 milions d’euros. I la volada s’ha mantingut amb creixements de la facturació fins a 30 milions d’euros el 2022. Actualment, el mercat dels Estats Units concentra al voltant del 40% de les vendes, seguit de França amb un 10%. El mercat de l’Estat espanyol, per contra, només suposa el 5% dels ingressos de la companyia barcelonina.