Amb un lloguer de 3.180 euros per metre quadrat, el passeig de Gràcia se situa enguany per davant del carrer Serrano de Madrid -amb unes rendes de 3.060 euros per metre quadrat- com la via amb un preu per superfície més elevat de totes les grans ciutats del territori espanyol. Són dades de l’informe del Main Streets Across the World 2024, que analitza 92 ciutats arreu del món i que ubica el passeig de Gràcia com el setzè carrer més car del món. Aquest atractiu converteix la via en un autèntic aparador de luxe i focus d’atracció turístic, on també conviuen les grans obres arquitectòniques del modernisme d’Antoni Gaudí. Però a la vegada, fa que hi hagi una gran rotació de marques als locals. Si el negoci no és prou rendible, s’abaixa la persiana i comença la cursa d’altres per ocupar el local buit. I aquest és el cas de la firma britànica de moda Stella McCartney. Ubicada al número 102, abaixa la persiana d’un local d’uns 100 m² a la cantonada amb el carrer Rosselló, un local que va obrir l’any 2012 pensat per presentar les seves línies de prêt-à-porter, accessoris i col·lecció infantil. Per contra, la firma mantindrà oberta la seva botiga a Madrid, un establiment més gran situat a Serrano, segons informa el portal immobiliari Idealista.

Moviments constants
El fet és que en aquesta avinguda són freqüents els canvis de negocis, i hi ha una alta rotació d’oferta comercial. En els darrers mesos hi ha hagut una onada de noves obertures en segments que van des del luxe fins a l’estil de vida. Hugo Boss ha estat un dels grans moviments recents, traslladant la seva botiga al número 84 amb una oferta de 1.500 m², una de les més grans de la firma a Europa, en un edifici completament rehabilitat. També hem vist l’arribada de TAG Heuer, que ha inaugurat la seva primera boutique pròpia a Barcelona al número 59, un espai de més de 80 m² amb sala VIP i bar enfocat a reforçar el seu posicionament prèmium.


