Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Torna el Bizbarcelona, el saló que concentra eines per fer créixer els negocis locals

Bizbarcelona torna al recinte de Montjuïc amb l’objectiu de contribuir a fer créixer els negocis locals. Els dies 15 i 16 d’octubre, el saló reunirà pimes, comerços i persones autònomes en un gran espai d’idees, recursos i oportunitats que inclourà 160 activitats —conferències, tallers i sessions de networking— i una zona d’estands amb 75 expositors. En conjunt, una edició pensada perquè el teixit empresarial trobi respostes pràctiques als seus reptes quotidians. Organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Pimec, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, Bizbarcelona tornarà a ser el punt de trobada ineludible per aquelles persones que lideren projectes empresarials.

En concret, els assistents al saló, a més d’accedir a la visió d’experts o conèixer les noves grans tendències de mercat, podran aprofundir en temes que afecten el seu dia a dia. Per exemple: la incorporació de la intel·ligència artificial als diferents entorns professionals; el control de les finances i l’accés a noves ajudes; la gestió del talent; les vendes; el màrqueting o la sostenibilitat, entre d’altres.

“Les pimes i les persones autònomes són un dels principals motors de creació d’ocupació i riquesa a la ciutat, però sovint té dificultats per accedir a recursos que li permetin fer front a les transformacions de l’economia i ser competitiva. El Bizbarcelona tornarà a ser l’espai on rebre aquest suport, acompanyament i orientació que necessiten per trobar solucions per ser viables, créixer i afrontar amb èxit la transició digital i ambiental. Aquesta edició posa el focus en les noves maneres de fer negoci i de generar valor als clients amb solucions tecnològiques, en la contractació de talent provinent de la FP com a motor de competitivitat i en l’accés a propostes de l’administració pública per afavorir el desenvolupament econòmic”, explica la regidora de Drets Socials, Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica, i presidenta del Saló Bizbarcelona, Raquel Gil.

Coneixement aplicat al creixement

Enguany, el programa d’activitats de Bizbarcelona inclou la participació de 170 ponents en un centenar de conferències. Amb una mirada inspiradora, les sessions tractaran temes com la transformació digital, la gestió d’equips, el lideratge, les vendes, la sostenibilitat, la comunicació amb el client i el finançament. Aquestes sessions oferiran eines concretes per millorar la presa de decisions, optimitzar processos i reforçar la competitivitat en un entorn empresarial canviant.

Entre els ponents que hi participaran destaquen professionals com Jordi Urbea, vicepresident i CEO de l’agència Ogilvy; Mònica Mendoza, experta en estratègia comercial i intel·ligència emocional; Laura Sallent, referent en lideratge femení; i Selva Orejón, experta en ciberseguretat i reputació digital. També hi participaran figures com Daniel Resnich, especialista en branding i creativitat; Joan Riera, mentor d’empreses emergents; David Millet, expert en màrqueting; Alba Guzmán, consultora en transformació digital; i Ramon Montanera, especialitzat en xarxes socials. Tots ells compartiran coneixements, experiències i casos pràctics que poden inspirar i orientar els assistents en la gestió i evolució dels seus negocis.

El programa inclou 160 activitats, entre conferències, workshops i sessions de networking, i la participació de 170 ponents FIRA DE BARCELONA

Tallers, contactes i assessorament personal

Complementant les ponències, Bizbarcelona oferirà 45 workshops interactius que responen a inquietuds molt concretes: quines eines d’IA utilitzar, com treure més rendiment dels equips, comunicar-se millor amb la clientela, gestionar l’estrès o accedir a finançament. Aquests tallers, de format reduït, permetran als assistents accedir a un coneixement que podran aplicar de manera immediata als seus projectes.

Bizbarcelona tornarà a apostar per la connexió professional amb una desena d’activitats de networking dissenyades per generar col·laboracions reals. Les dinàmiques inclouran sessions de màrqueting relacional per millorar la qualitat dels contactes, espais per crear aliances multisectorials i activitats que promouen la inclusió i la diversitat com a eixos de col·laboració empresarial. Aquestes trobades ofereixen l’oportunitat de conèixer nous socis, proveïdores o clientes en un entorn que afavoreix la confiança i l’intercanvi. El Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona (COACB), l’Associació Intercol·legial, la Cambra de Comerç de Barcelona i Pimec són algunes de les entitats organitzadores d’aquests espais.

A més, el saló tindrà un espai d’assessorament individualitzat on més de 50 persones expertes analitzaran cada cas concret per oferir orientació estratègica. Les sessions cobriran àrees clau com comunicació i màrqueting, aspectes jurídics, comerç electrònic, logística, economia social, finançament, internacionalització i sostenibilitat. Aquest servei, que es pot reservar prèviament en línia, permet als assistents obtenir respostes personalitzades.

Un village amb 75 expositors

Pel que fa a la zona expositiva, o Village, aquesta agruparà 75 empreses i entitats que presentaran els seus productes i serveis, enfocats també a la gestió i acceleració dels negocis. El ventall inclou des de solucions digitals de tot tipus, fins a assessorament fiscal, legal o laboral, agències de màrqueting digital, espais de coworking, formació i transmissió de negocis. També s’hi presentaran els programes, eines i recursos que ofereixen col·legis professionals i els de les institucions i entitats que impulsen l’economia local i que són les principals promotores de l’esdeveniment.

Algunes de les firmes expositores són Volcanic (desenvolupament web); Manglar Consulting (innovació estratègica); Raiola Networks (serveis d’allotjament web); Odoo ERP (aplicacions de gestió empresarial de codi obert); Groupmee (consultoria SAP); Tecnihand (l’oficina al núvol per a pimes); Gecko Studio (disseny gràfic i branding); Dianatool (gestió de continguts amb IA); Talenom (serveis comptables i fiscals); UVTEAM España (serveis outsourcing per a pimes); Timeneos (sistema de control horari); Billivo (app de facturació electrònica); ESIC (formació en màrqueting i negocis) o Loft 153 (espais de coworking).

Coincidint amb Bizbarcelona, tindrà lloc el Saló de l’Ocupació al recinte de Montjuïc

També torna el Saló de l’Ocupació

Aquest any, Bizbarcelona coincidirà novament amb el Saló de l’Ocupació enfocat a promoure l’ocupació de qualitat. Aquest altre saló, amb entrada i continguts independents, oferirà 160 activitats, entre tallers, conferències, demostracions i assessorament personalitzat per impulsar la carrera professional, facilitar un canvi de feina i afavorir la inserció laboral a qualsevol franja d’edat. També comptarà amb la participació de prop d’un centenar d’entitats de l’ecosistema ocupacional de la ciutat i més d’un centenar d’empreses que busquen incorporar talent a curt termini i que presentaran més de 600 ofertes de feina concretes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa