El Port de Barcelona segueix creixent, i avui està d’estrena. La infraestructura de la capital catalana ha estrenat avui la nova ruta ferroviària, directa, que permetrà transportar mercaderies des del Port de Barcelona cap a França, el país veí al nord de les terres catalanes. Avui, dimecres 8 de novembre, s’ha inaugurat aquesta ruta que facilitarà el transport de les mercaderies que arriben a Barcelona i que connectarà Barcelona amb França, de forma directa, sense transbords ni canvis de locomotora.

Una ruta pionera
Aquesta nova ruta ferroviària que ha inaugurat el Port de Barcelona és pionera a tot l’Estat espanyol, ja que a la resta del territori d’Espanya no hi ha cap altra ruta directa que connecti el transport de mercaderies de forma directa amb l’estat francès. Aquesta ruta oferirà un servei sense transbordaments ni canvis de locomotora, una comoditat pel que fa al transport de mercaderies que s’espera que pugui substituir i retirar de la circulació 800 camions de transport.
La ruta connectarà la capital catalana amb les ciutats franceses de Lió i Toulouse amb uns combois que compten amb una llargària de 750 metres i que no hauran de fer cap transbordament ni canvi de locomotora. El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha declarat que “fem un pas endavant en la descarbonització de l’activitat logística”, a més, Salvadó ha assegurat que aquesta nova ruta ferroviària ajudarà a reduir un 10% el total de les emissions de CO2 per part de la infraestructura de la capital de Catalunya.
El primer tren d’aquesta nova ruta ha sortit des de la terminal Best del Port de Barcelona cap a les nou del matí, i serà una ruta que es farà quatre cops per setmana, tres d’aquests trens en destinació Toulouse i un d’ells cap a Lió.
Diversos directius d’empreses del sector de transport de mercaderies han participat d’aquesta inauguració i han expressat la seva satisfacció, ja que segons han manifestat aquesta ruta permetrà “estalviar temps” i ser més eficients.