Barcelona segueix intentant expandint la seva marca per altres ciutats europees. I ara ho farà gràcies a una nova plaça ambulant que marxarà de gira per diferents països d’Europa. La iniciativa ‘Plaça de Barcelona’ s’ha creat per arribar a la ciutadania, a emprenedors i inversors internacionals i busca atraure nous projectes i talent a la ciutat. Com no, la Direcció de Promoció de Ciutat, departament que ha creat el projecte, també vol posicionar la capital catalana al món.
La instal·lació, que ocupa uns 12 metres de diàmetre i 5 d’alt, començarà al Sónar de Lisboa el 31 de març, 1 i 2 d’abril. Més tard, arribarà a Barcelona, també en el marc del Sónar, i la idea de l’Ajuntament és que pugui arribar a grans capitals com Amsterdam, París, Berlín o Viena.
Com és la nova plaça?
La nova plaça compta amb pantalles de 360 graus que busquen generar una experiència virtual que, segons el consistori, “traslladarà els usuaris a diferents espais de la ciutat i a una proposta interactiva“. La idea és que cada visitant pugui descobrir Barcelona en funció dels seus interessos. Per això la iniciativa proposa un mapa de Barcelona feta a mida amb informació relativa a la ciència, la innovació, la cultura i l’ecosistema empresarial. En aquest espai també s’oferirà xerrades amb entitats especialitzades en diferents matèries.

La marca Barcelona s’expandeix
La idea de la iniciativa és posar un granet més de sorra per consolidar la marca Barcelona arreu del món. Fent-ho, la ciutat aconseguirà –entre altres coses– més emprendedors i congressos, els quals atrauen un tipus de visitant que l’Ajuntament vol potenciar. El regidor de Turisme barceloní, Xavier Marcé, admetia el passat divendres que són un “perfil molt interessant”, destacant que els seus interessos “escapen de les grans icones” i que sovint tornen a la ciutat. D’altra banda, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, insistia en “la importància i fortalesa de la marca Barcelona” i de facilitar la feina als organitzadors dels congressos.
