Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona o Madrid: quina capital té més competitivitat turística?

Segons la tercera edició de l’informe UrbanTUR 2022, Madrid, Barcelona i València són les tres ciutats de l’Estat amb més competitivitat turística. Tanmateix, ha informat que per darrere d’aquestes tres es troben les ciutats de Donosti, Sevilla, Palma de Mallorca, Màlaga, Bilbao, Santiago de Compostel·la i Les Palmes. Després d’aquest top 10 apareixen Valladolid, Gijón, Córdoba, Saragossa, Santander, Granada, Salamanca i A Corunya, entre altres. Però més enllà del conjunt del rànquing, la gran pregunta és: té més competitivitat turística Barcelona o Madrid? Tot i que a molts barcelonins no els hi agradi, la resposta és Madrid. En la segona posició del rànquing es troba Barcelona i en la tercera València.

Per tal de fer aquesta llista, s’han valorat sis requisits: la capacitat d’atracció d’oferta d’oci, capacitat d’atracció de negocis, condicionants competitius de l’entorn urbà i de la vida local, mobilitat, gestió estratègica i resultats econòmics i socials, entre altres.

El vicepresident d’Exceltur, José Luis Zoreda, ha catalogat a Madrid com “la ciutat guanyadora” de l’informe. En aquest sentit, ha afegit que Madrid és líder en els quatre primers pilars dels sis que es contemplaven per configurar la llista. D’altra banda, ha indicat que Barcelona es troba en segon lloc perquè ha viscut “molts condicionants pel context polític”.

Barcelona i Madrid, líders segons Airbnb

Un comunicat d’Airbnb d’aquest dimarts ha indicat que Barcelona i Madrid lideren la llista de destins entre els viatgers estatunidencs que fan servir Airbnb durant aquesta primavera. Per part seva, els viatgers residents a l’Estat han augmentat les seves recerques per viatjar ciutats com Londres, Edimburg, Dublín i Porto, entre altres.

Pel que fa a la setmana Santa, Airbnb ha indicat que Andalusia lidera les recerques. Es calcula que la mitjana de les despeses de les vacances pot superar els 900 euros a Sevilla i els 700 euros a Màlaga o Granada.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 17:57
    JordiP març 14, 2023 | 17:57
    En termes turístics, Madrit és l'Avecrem d'Espanya: molta propaganda i, en el fons, apenes quatre ossos.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa