Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les artèries comercials on és (quasi) impossible trobar un local buit

Més enllà del quadrat d’or, Barcelona pot presumir de fregar el 90% d’ocupació en els locals de totes les seves principals vies comercials. Així es constata en l’Informe de Retail del 2023 impulsat per les consultores Gesvalt i Aretail i publicat aquest dijous, que conclou també que el sector de la moda és amb diferència el que té més presència en les principals artèries de comerç de la capital catalana.

Si entrem al detall d’aquest informe podem veure com la via comercial barcelonina amb un índex d’ocupació de locals més alt és el passeig de Gràcia, amb el 96,98%, seguit de ben a prop per la rambla de Catalunya, que es queda en el 96%. Les següents artèries de la capital catalana amb menys locals buits són l’avinguda Diagonal amb el 94,87% dels espais ocupats i el carrer de la Portaferrissa, amb el 94,23%. Tanquen aquest particular rànquing el portal de l’Àngel, amb el 91,89%, i el carrer de Pelai, amb el 91,30% de locals ocupats.

En tots aquests carrers i avingudes, els locals que més predominen són els que es dediquen al sector de la moda. Per ordre, l’artèria comercial amb més establiments d’aquest àmbit és el ​​passeig de Gràcia amb el 77,85%, seguida del portal de l’Àngel amb el 76,47% i del carrer de la Portaferrissa amb el 63,27%. A força distància trobem el carrer de Pelai (52,83%), la rambla de Catalunya (48,88%) i per últim l’avinguda Diagonal (29,09%).

Demanda estable malgrat “la incertesa”

L’informe de les consultores Gesvalt i Aretail conclou que la demanda del ‘retail’ “s’ha mantingut estable en aquestes vies malgrat la incertesa”, sobretot a causa d’un creixement del 12,2% del turisme a la ciutat respecte a les dades del 2019. Les companyies també assenyalen que Barcelona s’ha convertit en “una de les places internacionals més rellevants pel que fa a la confluència d’esdeveniments i de reunions laborals”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa