Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Amasun, un manual de supervivència digital per al comerç local
  • CA

Roger Huguet, amb la col·laboració de Jordi Martín, David Baró i Víctor del Pozo, presenta un curs intensiu d’estratègia i màrqueting en la forma d’un llibre dinàmic, i desafiant. Entrellaçant el text amb les il·lustracions de Josep Giró, els autors presenten les tàctiques de guerrilla necessàries per sobreviure en aquesta nova realitat dominada pel comerç digital i les grans operadores. Això és Amasun, El gran llibre del comerç local (Bridge, 2023).

Viatge al futur del comerç

És l’any 2030. Amazon acaba de desenvolupar un algoritme fent servir Solar Geoengineering, que gestiona els rajos solars i l’ús que se’n fa per país. Rep el nom d’Amasun. Els països poden comprar més hores de sol segons les seves necessitats. Les platges de Noruega són brutals. Ja no hi ha cotxes i, per tant, s’ha acabat el plaer de conduir. Uber i Cabify són les úniques alternatives Starbucks acaba de comprar l’últim bar de Madrid. Ara les tapes es venen per mides: short, tall, gran i venti. Ja no queden botigues de barri, tot el comerç és online. Tota Espanya està ocupada. Tota? No! Una botiga al barri de Gràcia de Barcelona i una altra al barri madrileny de Chueca, amb els seus irreductibles clients, resisteixen encara a l’invasor.

Actualment, ens trobem en un paisatge comercial dominat pels grans grups digitals. La seva política agressiva, la immediatesa i els preus poc competitius estan escombrant el comerç de barri, un procés que s’ha vist accelerat a causa de la pandèmia. És en aquest context que
neix Amasun. “La idea d’escriure aquest llibre no és la d’atacar el progrés que ens duen les botigues online sinó enfocar els nostres esforços i coneixements per ajudar tant com es puguin el petit comerç en aquesta lluita injusta que està transformant les nostres ciutats”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa