Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Prat supera els 27 milions de viatgers i vola directe a un any de rècord

L’aeroport de Barcelona-El Prat han tancat el primer semestre de l’any amb 27,2 milions de viatgers, un nou rècord per a una infraestructura que supera les seves estadístiques de tràfic mes a mes. És un 4,2% més de passatgers que en els sis primers mesos de l’any passat. El mes de juny l’ha tancat amb 5,3 milions de viatgers (+4,7% més), també una fita històrica per al Prat. Les xifres del primer semestre mostren que, amb una bona gestió dels slots i la desestacionalització del turisme, l’aeroport barceloní encara pot esprémer una mica més les seves instal·lacions actuals fins que Aena acabi les obres d’ampliació pactades amb la Generalitat després d’anys d’estira-i-arronsa.

Els viatgers internacionals continuen sent la major part del tràfic del Prat: fins al juny, 20,3 milions de persones (+5,6%) han passat per l’aeroport procedents de vols des de l’estranger, mentre que 6,9 milions (+0,2%) ho han fet amb connexions amb la resta de l’estat espanyol. Pel que fa al nombre de vols, durant el primer semestre la capital catalana ha operat 174.093 vols, un 4,3% més que en el mateix període del 2024. Igual que en el cas del nombre de passatges, el nombre d’operacions al Prat suposen un nou rècord tant per al mes de juny com per al primer semestre.

L'amenaça de destruir la Ricarda és un dels principals arguments dels detractors de l'ampliació | ACN
L’amenaça de destruir la Ricarda és un dels principals arguments dels detractors de l’ampliació | ACN

L’ampliació, encarrilada

A principis de juny, el president de la Generalitat, Salvador Illa, va anunciar un acord “realista” amb Aena per ampliar el Prat amb una afectació mínima per a la llacuna protegida de la Ricarda. L’acord inclou una inversió de més de 3.000 milions d’euros per ampliar la tercera pista, que passarà de 2,66 a 3,16 quilòmetres i podrà acollir “vols intercontinentals amb avions de fuselatge ample”. El projecte preveu compensacions ambientals per l’afectació a la Ricarda que Brussel·les haurà de validar abans de tirar endavant l’ampliació. “Comptem amb una proposta sòlida, consensuada i definitiva per fer realitat la millora i modernització de l’aeroport del Prat perquè esdevingui un gran hub de connexions intercontinentals”, defensava Illa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa