L’aeroport de Barcelona-El Prat ha tancat el mes de setembre amb 5,28 milions de viatgers, un 4,3% més que en el mateix mes de l’any passat, segons ha informat Aena, i encadena 12 mesos de rècords històrics mensuals de passatge. A més, setembre és el cinquè mes consecutiu amb més de 5 milions de viatgers, un altre rècord. En l’acumulat de l’any, ja han passat per la infraestructura barcelonina 43,6 milions de passatgers, un 4,1% més. En cas de mantenir aquest ritme de creixement, el Prat superaria àmpliament els 57 milions de viatgers en el còmput anual, un altre rècord històric després que el 2024 se superessin per primera vegada les xifres prepandèmia i l’aeroport de la capital catalana assolís el seu límit teòric, que els experts xifren en 55 milions de passatgers anuals.
Dels 5,28 milions de viatgers del setembre, 5,27 milions ho van fer en vols comercials (+4,3%) i, d’aquest, 4,02 milions de passatgers eren de vols internacionals (+6,3%) i 1,25 milions de vols domèstics (-1,7%), una tendència que s’ha repetit en els últims mesos. Així mateix, dels 43,7 milions de l’acumulat anual, 43,6 milions són passatgers de vols comercials (+4,1%), amb clar predomini dels vols internacionals —32,88 milions de passatgers i un increment del 5,8%— i una lleugera caiguda dels passatgers de vols nacionals, que perden un 0,7% i se situen en 10,72 milions de viatgers.
Els plans d’Aena per ampliar el Prat
Fa mesos que Aena alerta que l’aeroport del Prat està al límit de la seva capacitat i que necessita una ampliació urgent per absorbir el nou tràfic de viatgers, sobretot de vols intercontinentals. L’any passat el gestor aeroportuari ja va advertir que l’única possibilitat que tenia Barcelona per gestionar l’increment de passatgers mentre no s’hi fan obres —la intenció és ampliar la T1, fer la terminal satèl·lit i allargar la tercera pista— implica potenciar el turisme fora de la temporada alta i millorar la gestió dels slots en les hores vall del dia per encabir-hi més vols, sobretot de nit i de matinada. De fet, enguany el Prat ha gestionat 273.451 vols, un 3,8% més que el 2024, i ha aconseguit incrementar el nombre de viatgers que arriben en temporada baixa, però de moment sembla que l’arribada de turistes durant l’estiu no té aturador.