Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Aena licita la construcció d’un macrohotel de 300 habitacions a l’aeroport del Prat

Aena ha donat el tret de sortida a la licitació dels dos macrohotels que es construiran a l’aeroport de Barcelona-Prat i a l’aeroport de Madrid-Barajas. Els dos establiments, que tindran un mínim de 300 habitacions cadascun, s’ubicaran en llocs estratègics dels dos aeroports: en el cas del Prat serà davant de la T2 i tindrà 20.000 quadrats, mentre que el de Barajas s’aixecarà a l’actual terminal T2 i comptarà amb una edificabilitat de 18.400 metres quadrats. Els dos projectes formen part del Pla Estratègic 2022-2026 de la companyia, que preveu desenvolupar-hi dues ciutats aeroportuàries per explotar econòmicament els seus entorns.

El procés de licitació dels dos macrohotels es farà de manera simultània i busca atraure grans operadors hotelers i inversors internacionals, que podran presentar ofertes per cada lot de manera independent o conjunta. La modalitat de la concessió és adjudicar un dret real de superfície per a la construcció i l’explotació d’un hotel durant 75 anys a canvi d’un cànon anual que tindrà un mínim fix i que s’incrementarà en funció dels ingressos generats. “Els operadors tindran llibertat per a canviar de marca o gestor durant la vigència del contracte, sempre que es compleixin uns certs requisits d’experiència en gestió d’hotels de categoria similar i que l’hotel estigui abanderat per un grup hoteler internacional”, explica Aena.

Passatgers en direcció a la zona d'embarcament de la T2 de l'aeroport de Barcelona-El Prat / ACN
Passatgers en direcció a la zona d’embarcament de la T2 de l’aeroport de Barcelona-El Prat / ACN

Hotels de 300 habitacions i molts serveis complementaris

Els hotels hauran de ser de com a mínim quatre estrelles i 300 habitacions cadascun —per posar-ho en perspectiva, l’Hotel Arts en té 432 i l’Hotel W, 473—, a més d’oferir serveis complementaris com restaurants, sales de conferències, zones comercials o gimnasos. Un cop es publiquin els precs, els grups interessats tindran quatre mesos per presentar les seves ofertes, en les quals gaudiran de certa flexibilitat el disseny per adaptar la volumetria i la distribució d’espais a les necessitats de cada projecte, tot i que s’hauran de respectar els criteris urbanístics i de sostenibilitat que marca Aena.

L’operador aeroportuari ha redactat un Llibre blanc per fixar els objectius i els requisits que han de tenir els hotels, de manera que els desenvolupaments hotelers del Prat i Barajas tinguin una “visió integral” amb uns estàndards comuns en matèria d’urbanització, paisatge i edificació, connectivitat, gestió de projectes, sostenibilitat i innovació, però sense imposar un disseny únic. La ciutat aeroportuària del Prat serà un complex que reunirà en una mateixa zona oficines, magatzems i centres logístics, hotels i serveis aeronàutics i de càrrega. Recentment, Aena ha adjudicat a Cilsa una parcel·la de 50.000 metres quadrats per a centres logístics en els terrenys de l’aeroport i acaba d’entrar en servei una nau de 10.000 metres quadrats de DHL. També s’han adjudicat les noves instal·lacions de IAS Handling i Swissport.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa