Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port i l’Ajuntament acorden reduir de 7 a 5 les terminals de creuers

L’alcalde Jaume Collboni va acceptar reduir les terminals de creuers per aprovar les ordenances fiscals de 2025. El PSC va tirar endavant el conjunt d’impostos de la ciutat gràcies als vots d’ERC i Barcelona en Comú, que van arrancar-li una bateria d’iniciatives encarades a la fiscalitat turística o la reducció de creuers. Mig any més tard d’aquells pactes, l’executiu ha materialitzat un acord amb el Port de Barcelona per enderrocar les tres terminals més antigues i construir-ne una de nova. D’aquesta forma, el Port reduirà de 7 a 5 les terminals existents.

“La gestió actual del turisme demana establir límits i gestionar millor”, ha defensat Collboni només signar-se l’acord. El batlle ha agraït al Port la “comprensió” per eliminar terminals i ha subratllat la necessitat de reduir uns 6.000 creueristes, la xifra que es calcula amb aquest nou protocol. “Per primera vegada en la història es posa límit al creixement dels creuers a la ciutat”, apuntava el socialista. L’alcalde ha recordat que el nombre de creueristes ha crescut un 20% respecte a l’últim acord amb el Port, l’any 2018. Amb Ada Colau liderant l’executiu municipal, l’Ajuntament va acordar l’obertura de dues terminals més. Una operació que ha estat benzina pel PSC, que s’ha defensat així de les crítiques, sobretot en el marc de les negociacions de les ordenances, quan els Comuns pressionaven amb les terminals. La formació liderada ara per Janet Sanz s‘ha defensat argumentant que la intenció inicial el 2018 era obrir-ne moltes més.

L’Ajuntament i Port de Barcelona signen un protocol per reduir les terminals de creuers i millorar la mobilitat / Ajuntament / Port

Els Comuns han celebrat l’acord amb el Port per reduir el nombre de terminals de creuers, malgrat que han exigit a l’executiu un calendari concret d’actuacions i coherència en la resta d’iniciatives. “No es poden reduir creuers amb la mà esquerra i ampliar l’aeroport amb la mà dreta. S’han de prioritzar infraestructures per les veïnes com Rodalies i un model econòmic de qualitat”, ha dit la presidenta del grup municipal, Janet Sanz.

Una terminal pública i quatre privades

L’acord contempla el tancament de les terminals A, B i C -les més properes al litoral- i una rehabilitació “integral” d’un tram de moll de 610 metres que ara ocupen ara les dues primeres terminals. Amb els canvis, les instal·lacions del Port quedaran amb cinc terminals: la terminal pública que es construirà nova se sumarà a les altres quatre existents, privades, que corresponen a les companyies Royal Caribbean, Costa Cruises i MSC. L’Ajuntament remarca que les obres que s’hi faran s’instal·laran sistemes que permetran connectar els vaixells a la xarxa elèctrica, subministrant-los energia verda per apagar els seus motors i eliminar les emissions de la seva operativa.

Aquestes actuacions tindran un cost de 185 milions d’euros per al Port que se sumen als 265 milions d’inversió publicoprivada que s’han fet anteriorment per complir amb les exigències de l’acord a què es va arribar amb la institució municipal l’any 2018 per reordenar l’activitat creuerista. El president del Port, José Alberto Carbonell, ha explicat que “el protocol signat culmina el pla de modernització del moll Adossat iniciat fa uns anys amb l’objectiu de modernitzar les infraestructures portuàries i reforçar la seva competitivitat”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa