Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un museu aterra a Barcelona amb una basada en el XIX i XX
  • CA

La cultura no entén de segles i el Victoria Museu ha aterrat a Barcelona amb una proposta cultural en la qual destaquen els vestits i accessoris del segle XIX i XX. La col·leccionista Victoria Lysenko, qui també és la líder del projecte, assenyala a l’ACN que l’objectiu és fer d’aquest espai un punt de trobada en el qual es mostra com “tots som iguals i volem viure, sentir la felicitat, tenir la bellesa davant dels ulls. Això ens uneix, i per mi és important que la gent trobi aquí alguna cosa en comú”.

El Victoria Museu es pot trobar al bell mig del barri barceloní del Raval -carrer de la Junta de Comerç 17- i ha obert les portes aquest mateix dissabte 30 d’agost. Durant la seva visita, els visitants i curiosos podran transportar-se al passat, concretament al segle XIX i XX, gràcies a l’exposició d’indumentària, vestits i objectes quotidians que la gent de l’època va utilitzar. Entre els objectes que es poden observar hi ha calçat, ventalls, paraigües, quadres i joies que arriben des d’arreu del món i que daten d’entre el 1830 i el 1920. Lysenko explica que es pot gaudir de com va evolucionar la societat humana en aquests 200 anys, un fet que és “clau” en una era digitial. “La gent necessita tenir temps per parar-se a pensar i aquí ho podran fer a través d’aquesta evolució de la vida dels homes i les dones del passat”, assegura la directora del projecte.

Una part de l’expisició del Victoria Museum de Barcelona | Eli Don (ACN)

Dos museus

El Victoria Museum de Barcelona és el segon del projecte, ja que el primer es troba a Kiev, on va ser nominat al prestigiós premi European museum of the year (EMYA, 2022). Lysenko ha aprofitat per tenir un record per al seu país i destaca que “jo no vaig triar la guerra que hi ha al meu país, i tampoc vaig triar el lloc on viure”, sinó que assegura que “Barcelona em va cridar i jo la vaig acabar escollint perquè, probablement, sentia que el museu havia d’estar aquí”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa