Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les recomanacions literàries de tres llibreries que s’estrenen per Sant Jordi
  • CA

Sant Jordi és un d’aquells dies encerclats en vermell al calendari de molts catalans. Caigui en festiu com l’any passat o en feiner com enguany, la diada omple de bat a bat els carrers de la capital catalana, sempre amb els llibres i les roses com a principals protagonistes. L’edició d’aquest any de la festivitat, però, serà especialment inoblidable per a totes aquelles llibreries de la ciutat que han obert en l’últim any i que viuen enguany el seu primer 23 d’abril.

Segons les dades facilitades pel Gremi de Llibreters de Catalunya, un total de 324 llibreries formen part actualment de l’agrupació arreu del territori català, 140 de les quals a Barcelona. La capital catalana també lidera el llistat d’incorporacions al Gremi, concentrant més de la meitat de la desena de nous afiliats registrats en el darrer any. Es dona la circumstància que tres d’aquests negocis barcelonins que s’estrenen enguany per Sant Jordi estan ubicats al barri de la Vila de Gràcia, que en els darrers anys s’ha convertit en un verdader microcosmos llibreter. Precisament, el TOT Barcelona ha volgut parlar amb aquests establiments per proposar-los que recomanin als lectors cadascun un llibre per regalar aquesta diada.

llibres, lectura, cultura,
Llibreries que celebren el seu primer Sant Jordi. Joan Casulleras, de la llibreria Ege llibres i cosetes. 16.04.2024, Barcelona foto: Jordi Play

Amora Llibres

Vanessa Almeida és la responsable d’Amora Llibres, un negoci especialitzat exclusivament en autores femenines que va obrir ara fa dos mesos amb la seva sòcia Anitta Cortizas. Aquesta brasilera fa més d’una dècada que viu a Gràcia i des del febrer capitaneja un petit local de 40 metres quadrats ubicat en el número 142 del carrer de Ramón y Cajal. La seva aposta és per les escriptores, sobretot en el gènere de narrativa més que en l’assaig. Ens recomana Un lugar soleado para gente sombría de Mariana Enríquez (Editorial Anagrama).

Dartbooks

Esteve de Sande és el responsable de Dartbooks (Ramón y Cajal, 37), un negoci que va començar fa uns mesos com a botiga online i que ara presenta físicament als amants dels llibres de fotografia una cuidada selecció de títols, tant clàssics com novetats. Més enllà del seu propi fotollibre –Carretera & Manta, que també s’estrena aquest Sant Jordi-, de Sande ens recomana False friends de Dominic Turner (autoeditat).

EGE Llibres i cosetes

Joan Casulleras és un dels fundadors d’EGE Llibres i cosetes. Aquesta llibreria ubicada en el número 22 del carrer de Benet Mercadé neix de l’experiència dels seus responsables al capdavant primer de la discogràfica El Genio Equivocado i, des del 2018, d’una botiga de discos i vinils. Com fan amb la música, on aposten per una escena més alternativa, Casulleras també vol replicar aquests mateixos paràmetres amb els llibres. Ens recomana S. El barco de Teseo de J.J. Abrams (Duomo Ediciones)

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa