Els músics emergents que actuaven a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm han desafiat el poder de convocatòria del FC Barcelona, que també jugava partit de lliga diumenge a les 18:30 hores. Els espectacles programats aquest diumenge han superat les expectatives, amb l’exhibició avantguardista i transgressora de Gigi Ros al capdavant i cinc músics més que han confirmat la bona salut de la música catalana emergent. La bona acollida dels concerts de diumenge rematen un cap de setmana musical d’alt voltatge. La presència de Fillas de Cassandra i Ultralone –aclamat com la nova estrella de l’escena underground catalana– va provocar que dissabte les cues envoltessin el recinte.
La música de St. Frances, Polyglot i Sofia ha iniciat la segona tarda de concerts a l’Antiga Fàbrica. La barcelonina Gigi Ros, Ani in the Hal i Verde Prato, que tanca els concerts a les 20:45 hores, han completat la programació. Gigi Ros ha fet esclatar una rebel·lia que Ani in the Hal –que ha aprofitat per presentat que el seu nou EP Intel·ligència romàntica– ha rebaixat amb música més pausada. Una tranquil·litat que ha atrapat les mirades de la zona chill-out, a pocs metres de l’escenari. Verde Prato tanca el festival amb un toc innovador. L’artista s’ha fet lloc al món de la música electrònica experimental amb un estil influenciat pel bertsolarisme, un art discursiu amb molta influència sobretot al País Basc.


Els concerts de la Mercè són una oportunitat única per viure el recinte de l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm per dins en un ambient tranquil i apte per al diferents públics. Les actuacions musicals se sumen a diferents propostes gastronòmiques a càrrec de foodtrucks locals que conviden a viure una tarda de festa major amb tots els sentits.

La canalla que hi ha a primera hora de la tarda va mutant en un ambient molt més juvenil al vespre, coincidint amb les actuacions més destacades. La proposta musical s’ha completat per segon any consecutiu amb els tasts de cervesa de l’any passat. Els assistents han pogut gaudir de cinc propostes cerveseres diferents a provar.

Estrena d’un got intel·ligent
Aquest any també s’ha estrenat una proposta innovadora d’Estrella Damm que pretén millorar l’experiència del consumidor en actes com aquest de la Mercè o festivals de música. Les persones que han visitat el recinte ha provat el “Filling Good”, nom que rep aquest got de cervesa reutilitzable i intel·ligent desenvolupat per treballadors de la companyia en el seu temps lliure. L’objectiu és “millorar l’experiència dels consumidors i consumidores en grans esdeveniments, reduint el temps d’espera a les cues i garantint una correcta conservació de la temperatura de la cervesa”, expliquen des de Damm. La proposta, guanyadora entre una norantena de projectes, manté la cervesa fresca durant tres hores i permet pagar de forma àgil amb el mateix got.
