Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Tots els secrets de la nova edició del Manga Barcelona

Dos espais conviuran a Barcelona amb el Manga com a protagonisme. Al passeig de Sant Joan, uns llums de Nadal innovadors, d’estil manga, decoren l’espai per Nadal. Paral·lelament, del 7 al 10 de desembre el recinte de la Fira de Gran Via acollirà la 29a edició del Manga Barcelona. Una edició que preveu més espais i més parades. El saló ocuparà 85.000 metres quadrats i comptarà amb 272 expositors. L’aposta de l’organització és ambiciosa i amb l’objectiu clar de superar els 163.000 assistents que van passar pel saló de l’any passat.

Tant la directora del Manga Barcelona com el responsable de continguts del saló, Meritxell Puig i Oriol Estrada, s’han mostrat optimistes amb l’edició d’enguany, que intentarà mostrar la diversitat del manga i de la cultura japonesa otaku, que cada cop té un impacte més gran arreu del planeta. De participants, n’hi haurà alguns de molt luxe. És el cas de Brian Lee o’Malley, Abel Góngora, Kohei Sakita o Tokyo Genso, dibuixants i productors Manga de renom internacional. La llista es completa amb noms com el músic basc Fermin Muguruza, el compositor de ‘Digimon’, Ayumi Miyazaki, o Yoko Ishida, autora de ‘Sailor Moon R’. També s’espera l’arribada a Barcelona de l’il·lustrador de manga japonès Hisato Murasaki, el dibuixant de Tossa de Mar Carles Dalmau, o un dels projectes més nous de l’artista japonès Atsushi, que actuarà per primer cop a l’Estat.

La directora del Manga Barcelona, Meritxell Puig, i el responsable de continguts Oriol Estrada en roda de premsa | Guillem Roset

Els principals espais del Manga Barcelona

Els pavellons 4,5 i 7 de la Fira són els principals espais que acolliran el Manga Barcelona. Segons l’organització, l’espai és prou gran per reunir més persones que en edicions anteriors. Entre els canvis més destacats, destaca el canvi d’ubicació de la Sala Kitsune i l’Auditori, que aquest any es muden per guanyar capacitat. L’altre aspecte destacable, de fet, un dels que més esperança genera als directius del saló, és la pràctica de beisbol o sumo, que es confia que sigui un gran reclam de públic.

Entre les estrenes, hi ha l’espai Kizuna Nihon, que acull diverses institucions públiques japoneses, com ara el Consultat General del Japó a Barcelona o l’Oficina Nacional de Turisme del país nipó. Més novetats: Konbini Manga, un espai que homenatja un tipus de botigues japoneses que romanen obertes les 24 hores del dia. Completen les novetats l’espai d’entrevistes Manga Stream.

Alguns espais més: de la mà de la Federació Catalana d’Autisme, el saló oferirà un espai de calma. Enguany s’estrena el punt lila i un espai de suport LGTBI. Per últim, s’instal·laran més foodtrucks, una nova rambla i una zona de bars preparada per distribuir la multitud.

Exposicions i projeccions

L’altre aspecte destacat del Manga Barcelona són les exposicions, que aquest any tindran molt a veure amb els 35 anys del Totoro, Art de Tokyo genso, Fantasy Manga de l’escolo Joso, Itadakimanga, l’exposició de cosplays de Studio Ghibldi o el Manga Kids, aquest darrer dedicada als esports japonesos.

Sobre les projeccions: la més esperada serà una que se centra en ‘One Piece Gear 5’. També hi haurà altres títols com ‘Capitán Harlock’, ‘A sing of affection’, ‘Fluffy paradise’, ‘The first slam dunk’, ‘Suzume’, ‘Mi vecino Totoro’, ‘Digimon adventure: Last evolution Kizuna’ o ‘Detectiu Conan: Black iron submarine’.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa