L’Ajuntament de Barcelona ha finalitzat els treballs d’enderroc d’un emblemàtic antic magatzem del barri del Fort Pienc. Es tracta del local de la Casa Gay, una companyia fundada a finals del segle XIX per José Gay Gurri considerada la més antiga en el sector de lloguer de cadires a la nostra ciutat. L’establiment va ser construït el 1929 amb motiu de la celebració de l’Exposició Universal de Barcelona i estava en desús gairebé des dels anys vuitanta.
La Casa Gay va començar la seva activitat l’any 1860, dedicant-se al lloguer –en concessió- de les conegudes popularment com a cadires de les Rambles, o les que s’ubicaven antigament en llocs tan emblemàtics com la plaça de Catalunya, el Liceu, o el monument a Colom. Més tard, l’any 1916, la companyia va obrir un establiment especialitzat en el lloguer i venda d’articles per a l’hostaleria i cafès (cristall, porcellana, butaques, taules, neveres, dominós…) a tocar de l’actual encreuament entre el carrer d’Alí Bei i el passeig de Sant Joan, i en paral·lel es va construir un magatzem de cinc plantes al carrer d’en Fontrodona, al barri del Poble-sec.
En aquest context, aprofitant la celebració de l’Exposició Universal de Barcelona del 1929, l’empresa va decidir construir aquest segon magatzem ara enderrocat en uns terrenys ubicats en el número 122 del carrer de la Marina que va estar en funcionaments fins al vuitanta aproximadament.
Un nou refugi de biodiversitat per al barri
Les tasques de demolició i desmantellament del magatzem s’han allargat prop de cinc setmanes i han estat coordinades per l’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU). En aquests treballs es va constatar que el terreny comptava amb una abundant presència de vegetació, que s’aprofitarà per convertir aquest solar en un refugi de biodiversitat. Aquest nou espai tindrà una petita zona d’estada, amb nou enllumenat, mobiliari i algun punt d’arbrat i també s’aprofitarà per donar major amplitud a la vorera existent.