Barcelona té a la Zona Franca la seva àrea 51 particular. Una nau industrial de grans dimensions batejada amb el nom d’A122 i ubicada en aquestes instal·lacions logístiques de la capital catalana guarda gelosament un tresor automobilístic que habitualment no està obert al gran públic. Es tracta d’una col·lecció de cotxes històrics pràcticament inèdita que la companyia Seat ha anat construint al llarg dels anys i que conté alguns dels exemplars més emblemàtics de la firma catalana.
Entre els vehicles que es poden trobar en aquesta mena de museu encobert es troba el SEAT 1400, el primer cotxe que va fabricar l’empresa als anys 50 i que va servir com a transport tant per a les classes adinerades que se’l podien permetre com per als serveis públics de taxi o ambulància. També hi ha una selecció dels diversos models de la companyia que han competit tant en ral·lis com en circuits, prototips que no han arribat mai a veure la llum, un papamòbil o diferents versions dels ja icònics 600, 127 o Panda.

Una demanda que desborda les previsions
Aquesta atractiva mostra d’una part del patrimoni automobilístic de casa nostra sempre ha despertat un gran interès i, cada cop que hi ha una oportunitat de poder accedir-hi, l’allau de sol·licituds que rep la firma sobrepassa les expectatives. És el cas del 48h Open House, que enguany tornava a oferir la possibilitat de visitar l’exposició en el marc de la visita a les instal·lacions de la companyia.
L’activitat proposada per aquesta catorzena edició del certamen estava disponible durant el cap de setmana del 21 al 22 d’octubre sota inscripció prèvia, però, en menys de 24 hores, les places limitades que s’havien obert per poder gaudir d’aquesta col·lecció inèdita van exhaurir-se, deixant moltes de les persones interessades sense la possibilitat d’admirar aquest museu privat. Caldrà, doncs, esperar a una nova jornada de portes obertes per veure aquest particular tresor de la Seat.