Era un dels autobusos de les 5 copes del F.C. Barcelona, entre els anys 1950 i 1953. Durant aquests anys, el club de Ferdinand Daucik va guanyar la Lliga, la Copa, la Copa Llatina, la Copa Eva Duarte i la Copa Martini Rossi, tots els títols possibles, i el club va passar dels 26.300 socis als 52.791 en deu anys. Aquest bus va estar exposat dins de l’antic estadi blaugrana, però ara està abandonat al costat de les obres, als jardins de l’antiga Masia del Barça. Ho denunciava el perfil d’X d’Històries de Barcelona: “L’autobús històric del Barça, abandonat al costat de les obres del Camp Nou, pel camí de convertir-se en ferralla”. El TOT Barcelona ha preguntat al club blaugrana sobre aquest bus, i la resposta ha estat que de moment aquest bus no té un futur definit, si bé el club sosté que no es convertirà en ferralla: “Encara s’està estudiant, alguna cosa es farà”. “Sí, se salvarà”, afegeixen fonts del club a aquest diari. Ara bé, no concreten quines són les opcions que estudien per preservar aquest patrimoni.

L’Autobús històric del Barça abandonat als jardins de l’antiga Masia del Barça mentres duren les obres del nou estadi Spotify Camp Nou, el 12 de març JORDI PLAY

Abandonat enmig de les obres

El futur estadi es va començar a construir el juny de 2023 i la previsió és que aculli partits la temporada 2026-2027. Tot plegat, per convertir-se en el més gran d’Europa, amb capacitat per a 104.000 espectadors i una coberta tensada de 50.000 quadrats, que serà la més gran del món. A més, també hi haurà més de 3.500 places d’aparcament a l’exterior, diversos espais d’oci i un nou Palau Blaugrana. I tot i que encara no està construït, el futur Camp Nou ja ha guanyat premis d’arquitectura com l’International Architecture Awards, que va premiar el disseny del futur Spotify Camp Nou, elaborat pels despatxos d’arquitectura Nikken Sekkei i B720 amb l’enginyeria d’IDOM.

L’Autobús històric del Barça abandonat als jardins de l’antiga Masia del Barça mentre duren les obres del nou estadi Spotify Camp Nou. Jordi Play

El dream team dels 50

Però quins jugadors van protagonitzar aquella època daurada del Barça que va pujar a aquest bus històric que ara està abandonat a l’espera del futur que li vulgui atorgar el club? Amb el gran Ladislau Kubala hi havia tot un dream team de jugadors catalans com Basora, Biosca, Ramallets, Gonzalvo III, Seguer, Manchón, Bosch, Segarra, Vila, Calvet, Aloi, Flotats i Brugué, a més d’alguns jugadors de l’Estat com el porter murcià Velasco, el lleonès i gran capità César, el gallec Cheché Martín, l’aragonès Moreno i els bascos Aldecoa i Escudero. L’eslovac Fernando Daucik, cunyat de Kubala, era l’entrenador, que també va alinear en algunes ocasions Nicolau (argentí) i Szegedi (romanès).

L’Autobús històric del Barça espera el seu futur, en mans del club JORDI PLAY

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa