Barcelona és coneguda mundialment per moltes coses, una d’elles, l’arquitectura. El gran arquitecte modernista, Antoni Gaudí, però molts altres, també del segle XXI, posen la ciutat al mapa mundi cada dia. Però i els barcelonins, coneixen prou el patrimoni i les joies arquitectòniques de la ciutat i que no surten a les guies turístiques? En són moltes, i escampades per molts barris. I també les reconeixen frontera enllà. Per exemple, un tresor que s’amaga al passeig de Sant Joan i que ha estat guardonat com la millor botiga de disseny en la 53a edició dels International Design Awards, uns premis atorgats pel Retail Design Institute de Nova York. Es tracta de la farmàcia Rocha, ubicada al passeig de Sant Joan, 101. Aquest guardó ha volgut reconèixer la innovació arquitectònica del projecte liderat per Carlos Aires, fundador i director general de l’estudi MarketingJazz, que va plantejar l’espai com una boutique, allunyada del concepte tradicional de farmàcia. Aquest és el primer cop que la farmàcia rep el reconeixement internacional pel seu disseny, un guardó que també han obtingut botigues de tota mena reconegudes arreu del món, com una de la marca de joieria Tiffany.

Què fa especial el seu disseny
Dins de l’establiment es juga amb l’altura dels sostres, aprofitar-la íntegrament i de manera que les prestatgeries de la farmàcia arriben des del terra al sostre, generant un espai de bellesa i benestar amb forma de biblioteca botànica. La façana de la farmàcia, emmarcada per dues columnes de prop de cinc metres d’altura, va ser un altre dels aspectes clau que es van tenir en compte durant el desenvolupament del projecte. “Des del primer moment, vam treballar a favor de l’arquitectura, fent que aquestes dues columnes clàssiques formessin part del disseny de la façana, i que tota la farmàcia fos visible des de l’exterior”, explica Carlos Aires.


