Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Neix MyBooksGD, una editorial digital amb 14 obres de Gerard Duelo Ferrer

Cada cop són més els escriptors que constitueixen la seva pròpia editorial per vendre directament i de forma més personalitzada, saltant-se el recorregut tradicional. Gerard Duelo Ferrer, després de 50 anys escrivint, s’hi ha sumat.

No parlem d’empreses que imprimeixen o editen llibres (autoedicions) per a persones que se’ls encarreguen, sinó d’autors que els escriuen, editen, publiciten i venen ells mateixos des de la seva pròpia web, promocionant la seva editorial i saltant-se el llarg camí tradicional, que molts ja defineixen d’obsolet.

50 anys de vocació literària

Un cas clar és el de MyBooksGD, una editorial que publicita tots els llibres de l’autor, Gerard Duelo Ferrer, conegut dirigent al sector immobiliari, però amb 50 anys de vocació literària, molts en tres idiomes (castellà, català i anglès), cosa que li permet accedir de forma particularitzada a diferents mercats internacionals.

Manuel Rico, president de l’Associació Col·legial d’Escriptors (ACE), afirma que “la relació entre segells i escriptors està canviant i cada cop són més els interessats a buscar fórmules editorials alternatives, que els portin a vendre més i amb millor rendibilitat”. Als EUA neixen iniciatives, com Authors Equity, una entitat que promet a l’autor “la major part” dels beneficis, entre el 60 i el 70%, segons confirma el Wall Street Journal. A França, són diversos els autors famosos, com el caricaturista Riad Sattouf, que han creat la seva pròpia editorial, una tendència en augment.

Duelo Ferrer, durant la presentació de la seva editorial virtual

“No és només un descontentament pels baixos royalties, els costos que resten o la tarda que els cobrem, sinó la pèrdua de personalització, que cada dia es concentra més en els autors més famosos, amb els quals, casualment, acostumem a veure caure els premis més substanciosos”, manifesta Gerard Duelo Ferrer.

Els serveis de maquetació i impressió els realitza en molts dels casos Amazon KDP, participant en els guanys, però col·locant el llibre a qualsevol part del món en tot just unes hores. El cost d’aquest “soci” és molt assumible, ja que permet a l’autor triplicar o quadruplicar els royalties clàssics (entre el 10% i el 12%). Editar segons demanda i poder rebre l’obra directament a casa és una veritable revolució que està irrompent amb molta força al mercat editorial i al del llibreter. No obstant això, res no impedeix que, gràcies al codi ISBN, els llibres impresos i distribuïts per Amazon també puguin ser venuts per les llibreries si l’autor-editor els imprimeix prèviament i els facilita a llibreters determinats que li donen suport amb presentacions presencials, en els esdeveniments dels quals venen llibres.

“Un factor diferencial i d’avantatge competitiu davant del prestatge d’una llibreria és que cada obra ofereix moltes opcions d’adquisició, com adquirir-la en diferents idiomes, en llibre de butxaca, o amb tapa dura, o en format digital, un altre hàbit aquest en augment”, conclou Duelo Ferrer.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa