El Bar Muy Buenas és tot un clàssic del Raval. Situat al carrer del Carme, 63, forma part actualment del grup La Confiteria, que encapçalen Enric Rebordosa i Lito Baldovinos. Des de fa una dècada, els empresaris es dediquen a recuperar bars amb història de Barcelona i, entre altres establiments, tenen el Cafè del Centre, Cèntric, Betlem, Mudanzas, Maravillas, Bolero Bar, Dr. Stravinsky, Michigan, Bodega Molina, Balius, Macba Bar i Monk.
El Bar Muy Buenas té prop de 100 anys, i l’origen del local es remunta a finals del segle XIX o principis del XX. A la pàgina web del negoci s’explica que el 1896 funcionava com a bacallaneria, vinculada a la família de Salvador Ràfols. I la ruta dels establiments emblemàtics de la ciutat cita com a primera referència el 1904, com a botiga de vins i olis de la mà d’en Salvador Ràfols, i més endavant també com un establiment on se servien esmorzars de forquilla. Però no és fins al 1928, quan els titulars són en Josep Ribas Martínez i la Josefa Manzana, que és batejat com a Bar Muy Buenas. El seu net, Antonio Serrano, va ser el darrer membre de la família que va regentar el negoci, fins que el va comprar Antonio Magaña.
Un local preservat des del 2016
El traspàs del Muy Buenas va tenir lloc el 1996, i fins que va tancar el 2014 va funcionar com a bar. La Confiteria es va quedar l’establiment i el va reobrir el 2017 després d’una acurada reforma. De fet, el local destaca per la decoració modernista de la portalada exterior, així com l’elegant mampara de fusta amb vidres gravats a l’àcid de l’interior, diu el web de la ruta dels establiments emblemàtics. Des del 2016, el Bar Muy Buenas forma part del catàleg arquitectònic i patrimonial de l’Ajuntament de Barcelona en la categoria Establiment Històric i amb Valor Patrimonial (E2).
Cuina tradicional catalana
De la mà de la Confiteria, el Bar Muy Buenas funciona com un restaurant amb plats clàssics de cuina tradicional catalana, com els canelons tradicionals de carn, el pollastre a la catalana, el bacallà a la llauna, les mandonguilles amb sèpia i el suquet de peix de roca, entre molts altres.