L’hamburgueseria Machaka, nascuda a Barcelona, ha cridat l’atenció d’un gegant mundial del menjar ràpid. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, ha rebut una notificació formal dels representants legals de McDonald’s sol·licitant la retirada o modificació de continguts publicats en xarxes socials. Segons la comunicació, alguns elements d’una campanya humorística podrien generar associació amb marques registrades del gegant nord-americà. Des de Machaka confirmen que compliran immediatament tots els requisits, “reafirmant el seu compromís amb la normativa vigent i amb una comunicació creativa que caracteritza el projecte des dels seus inicis”.
“Que una marca petita, local i independent com Machaka cridi l’atenció d’un gegant global com McDonald’s diu molt de l’impacte que estem generant. Continuarem comunicant amb humor, proximitat i absolut respecte a la llei”, afirma Paulo Pusset, fundador de Machaka. L’empresa destaca que no hi ha cap procediment judicial, únicament una notificació preventiva, i que continuarà apostant per campanyes originals que connectin amb la comunitat local i reflecteixin la identitat de la marca.
Hi ha tres establiments a la ciutat: Balmes, 165, Sants, 126 i Consell de Cent, 421.
De fet, l’hamburgueseria basa el seu servei i les campanyes en l’humor. Anar al seu restaurant no és només menjar, és també cantar al karaoke i degustar la carta “sense bretolades”.

