Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
‘Mar i Cel’ lidera la llista d’obres teatrals més vistes a Barcelona

El comiat de la companyia teatral Dagoll Dagom ha commogut els aficionats al món del teatre, que s’hi han entregat amb la quarta i última edició de Mar i Cel. El clàssic del teatre català –que si es torna a fer, ja no serà sota les ordres de la veterana companyia– no ha deixat pas a la sorpresa i ha tancat la temporada 2024-2025 amb 326.947 espectadors. La història d’amor escrita per Àngel Guimerà, que Dagoll Dagom va adaptar al format musical el 1980, ha multiplicat per quatre el nombre d’espectadors que ha assolit el segon espectacle més vist a la ciutat.

L’Improshow del Teatreneu –un tapat de la cartellera, poc habitual als mitjans, però que surt recurrentment als llistats d’obres més vistes– ha tancat la temporada amb 88.203 espectadors. Tanca el podi la comèdia de Joel Joan i Hèctor Claramunt Escape Room 2, programada al Teatre Condal, amb 65.399 espectadors. Altres registres importants són els aconseguits pel musical Priscilla, reina del desierto (Teatre Tívoli) i la comèdia de Jordi Galceran dirigida per Sergi Belbel Turisme rural (Teatre Borràs), que tanquen amb més de 57.000 i 41.000 espectadors respectivament.

El Liceu acollirà la nit de dilluns l’estrena de la nova temporada teatral / Gran Teatre del Liceu

3,1 milions d’espectadors a Catalunya

L’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya ha donat a conèixer els registres coincidint amb l’estrena de la nova temporada teatral aquest dilluns al Liceu. L’inici de curs agafa el relleu a una temporada rècord que il·lusiona el sector. En línies generals, Catalunya tanca un curs 2024-2025 de rècord més de 3,1 milions d’espectadors. La xifra suposa un 4% més que la temporada anterior. En total s’han programat 1.234 espectacles i s’ha recaptat 94,1 milions d’euros, un 2% més que l’any anterior.

El balanç final de temporada també mostra un auge de les produccions catalanes. Sis de cada deu obres programades són de companyies catalanes. Un 19% són de companyies o autors d’altres territoris de l’Estat i un 34% són obres internacionals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa