Rafa Antonín és un influencer que la darrera dècada se l’ha passat donant a conèixer la seva passió per la gastronomia a les xarxes socials. Només al seu perfil a Instagram, @Rafuel55, suma prop de 900.000 seguidors. Ara, el xef Rafa, fa un pas més i obre un restaurant al cor de l’Eixample. Des d’aquest dijous, Casa Rafuel ja funciona al carrer de Còrsega, 300, entre la rambla de Catalunya i el passeig de Gràcia, ha explicat al TOT Barcelona un dels fundadors de la plataforma Emblemàtics Barcelona, Alberto Mejías.
L’anunci de l’obertura de l’establiment l’ha fet el mateix Rafuel a través de les xarxes socials. “Avui, a partir de les cinc, inaugurem. Si et ve de gust una cerveseta, allà serem”, va escriure aquest dijous a Instagram. “Faig, amb orgull, un salt ple d’il·lusió. Casa Rafuel obre les portes per a vosaltres. És un somni fet realitat, on podreu gaudir dels meus plats i de les meves creacions”.

Famós per la seva truita de patates
Des del 2011, Rafuel ha compartit a les xarxes els seus plats. “Rafuel ha estat la forma en què he compartit amb vosaltres les meves receptes i visites a restaurants. Molts us heu animat a gaudir de l’experiència Sopant amb Rafuel i heu viscut amb mi moments increïbles, com qui es coneix de tota la vida i comparteix casa”, diu a Instagram. Rafuel aposta per la cuina de mercat i proximitat i s’ha fet famós per la seva truita de patates.
Entre l’oferta gastronòmica del restaurant barceloní, a Casa Rafuel s’hi pot menjar les braves Rafuel, mandonguilles amb tomàquet, pasta del dia, macarrons Rafi, truita trufada, pollastre al forn amb verdures… i una llarga llista de flautes, biquinis i pintxos. Més endavant, la carta s’ampliarà amb altres plats, afegeix Mejías. El restaurant disposarà d’una gran terrassa.
A banda de cuinar i fer vídeos, Rafuel ha escrit dos llibres, on fa un recopilatori de les seves receptes, basades, majoritàriament, en la cuina tradicional. Arrossos, fideuada de sèpia amb allioli, pasta amb formatge parmesà i mantega, filet de vedella amb salsa de bolets “i quatre patates”, coca de Llavaneres amb pasta fullada, crema pastissera i pinyons… La llista de plats és llarguíssima. En un dels llibres en recull més de 70.