Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els fundadors del Sónar abandonen el festival després d’un any tacat de polèmica
  • CA

Fa dos mesos, aproximadament, el Sónar, un dels emblemes de la música electrònica internacional i gran referent dels festivals a Barcelona, es veia envoltat en una gran polèmica a causa dels seus vincles amb el grup inversor proisraelià KKR. Més de cinquanta artistes que havien confirmat la seva presència al gran cartell de l’electrònica de Barcelona van acabar rebutjant participar-hi per desmarcar-se del genocidi a Gaza. Després d’uns quants canvis al cartell, però, el festival es va dur a terme sense incidents destacables. Dos mesos més tard, però, encara es continuen produint novetats al votant del Sónar. Aquest divendres, els tres fundadors del festival, Enric Palau, Ricard Robles i Sergio Caballero, s’han desvinculat totalment del festival, segons ha avançat La Vanguardia i ha confirmat l’ACN.

A partir d’ara, la direcció del festival estarà a càrrec del fundador i màxim responsable del Brunch Elektronic, el belga François Jozic -responsable d’un festival també criticat pels seus vincles amb Israel. Els tres fundadors del Sónar van vendre la majoria d’accions el 2018 a la promotora Superstruct Entertainment, però havien mantingut fins ara la direcció de l’esdeveniment. Ara, es desvinculen del festival 32 anys després de la seva creació i, per tant, la direcció de l’esdeveniment deixa de ser catalana. En un comunicat, asseguren que han estat uns anys “magnífics i intensos, plens d’esforç, reptes i moments inesborrables”. En aquest mateix escrit, reivindiquen que tot allò que el festival ha aconseguit al llarg d’aquest temps ha estat possible gràcies a les comunitats creatives, a l’equip humà, a la ciutat de Barcelona i també al públic: “Ens sentim profundament agraïts a totes les persones, institucions, partners i amics que han format part d’aquesta història i l’han fet possible”, sostenen.

El públic gaudeix d’un dels concerts del Sónar / ACN

La pròxima edició, una incògnita

Tot i la polèmica que va envoltar durant mesos l’edició d’enguany del Sónar, el festival va tancar amb molt bones xifres. En concret, es va tancar l’edició d’enguany amb 161.000 espectadors, 7.000 més que l’any passat. Ara, però, amb la marxa dels tres fundadors dins l’equip directiu, es desperten diverses incògnites en relació amb l’edició de l’any vinent. De moment, el que se sap és que se celebrarà els dies 18, 19 i 20 de juny en un espai únic: la Fira Gran Via l’Hospitalet de Llobregat. Aquest canvi es deu al fet que s’integraran tots els xous i activitats de Sónar de Dia, Sónar de Nit i Sónar+D per les obres al recinte de Montjuïc, on tradicionalment es desenvolupaven les activitats diürnes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa