El Teatre del Liceu s’ha endinsat aquest divendres al vespre en l’univers cinematogràfic de Juan Antonio Bayona amb un concert únic que ha fet viatjar el públic per bandes sonores de pel·lícules seves. El teatre ha acollit el concert com a preàmbul de l’estrena del film La societat de la neu, candidata als Oscars que arribarà als cinemes el pròxim 15 de desembre. El món de Bayona s’ha apoderat de la Sala Gran del Liceu a través de l’Orquestra Simfònica del Vallès i sota la batuta de Fernando Velázquez. El concert ha permès al públic viure l’emoció de les bandes sonores més emblemàtiques dels films del director: L’orfenat (2007), Lo imposible (2012), Un monstre em ve a veure (2016), Jurassic World (2018) i La sociedad de la nieve (2023).

De fet, el mestre i compositor Fernando Velázquez, al capdavant de l’Orquestra Simfònica del Vallès, forma part de l’univers Bayona, ja que firma les composicions de L’orfenat, Lo imposible i Un monstre em ve a veure. En el cas de les bandes sonores de Jurassic World i La societat de la neu el seu autor és el cèlebre compositor Michael Giacchino. L’actuació al Liceu ha comptat també amb la participació del Cor Madrigal de Barcelona.

Abans de la velada, Bayona ha remarcat en declaracions a betevé que “volíem que la gent pogués escoltar la banda sonora de La societat de la neu d’una forma especial, amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, en viu”. “Les hem adaptat a un context com és el Teatre del Liceu, de manera que cadascuna de les pel·lícules tindrà la seva suite, que reflecteix el contingut de la banda sonora”, ha ressaltat.

Juan Antonio Bayona, en una imatge d’arxiu

El Liceu convertit en cinema

El Liceu s’ha convertit en una mena de gran cinema, ja que el concert ha fusionat música i cinema, dos conceptes que, segons el director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar, són impossibles de separar: “Resulta consubstancial als dos gèneres la creació d’una ficció que serveix per reflexionar sobre la realitat d’un món contemporani, alhora que l’ús de la música és un recurs extraordinari per emfatitzar el perfil psicològic dels personatges i les emocions a transmetre al públic”.

Durant l’actuació de l’orquestra, com a teló de fons s’ha projectat el títol de la pel·lícula a la qual pertanyia la peça que s’interpretava. La banda que ha estrenat la funció ha estat la de L’orfenat, però un dels moments destacats de la nit s’ha produït quan el mateix Juan Antonio Bayona ha introduït la música de La societat de la neu. Els aplaudiments al final de cada interpretació han ressonat a la sala, on un públic entregat ha reviscut l’emoció i impacte de cada pel·lícula al ritme de la seva banda sonora, interpretada en directe per una magnificent orquestra.

Més notícies
Notícia: Un home agredeix una dona amb un objecte punxant sense motiu aparent
Comparteix
Els fets es van produir quan la dona acabava de sopar amb unes amigues al barri de la Vila de Gràcia
Notícia: Les visites familiars i els negocis omplen l’aeroport de Barcelona
Comparteix
Segons Aena, per aquest divendres hi ha programades un total de 849 operacions
Notícia: Lluita barcelonina per al play-off d’ascens
Comparteix
Quadribarrats i escapulats s'enfrontaran contra equips que comparteixen el seu mateix objectiu, el play-off d'ascens a Primera RFEF
Notícia: Sis detinguts per estafar 1,5 milions amb el mètode ‘spoof’ telefònic
Comparteix
La Guàrdia Civil ha identificat un mínim de 60 víctimes només a les Illes Balears

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa