L’edició del 2024 del Festival Cruïlla tancarà amb un total de 77.000 persones, un fet que la converteix en l’edició més exitosa de la seva història. El director del festival, Jordi Herreruela, ha reivindicat en roda de premsa que el Cruïlla “sobretot és el seu públic” i ha posat èmfasi en el fet que del públic del Cruïlla “gairebé el 100%” del públic és local, un fet que, per a ell, és una mostra de la Barcelona “real” i no la de “postal”.
Durant els dies que ha durat el Cruïlla fins a 77.000 persones s’han apropat per gaudir de la gresca i la música del festival, això sí, repartides en els diversos dies: 25.000 dissabte, 22.000 divendres, 15.000 dijous i 15.000 dimecres. Convertint l’edició del 2024 en la que més assistents ha tingut, sobrepassant per poc la del 2019.

Defensen el valor ‘social’ Cruïlla
Herreruela ha volgut posar èmfasi en el fet que el Cruïlla “vol ser un element cohesionador de l’ecosistema cultural de Barcelona i de Catalunya” i ha destacat que el públic és divers i plural. El director del festival segueix traient pit de l’espectacle, i assenyala que ha esdevingut un festival “col·laboratiu, inclusiu, innovador i sostenible”. A més, explica que la intenció de la direcció del Cruïlla vol organitzar un gran esdeveniment cultural des d’una posició de “responsabilitat” cap a la ciutat.
Pel que fa al pressupost del festival, Herreruela ha explicat que enguany han estat de més de 8 milions d’euros, dels quals el 2,5% han estat diners públics. L’any que ve el Cruïlla celebrarà la 15a edició, i segons el director del festival “tenim la sensació que el Cruïlla és de tots, de la ciutat, és de Barcelona”