Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Copa Amèrica ‘cultural’ escalfa motors amb propostes en 12 escenaris
  • CA

La Copa Amèrica de Vela vol reivindicar-se com un esdeveniment que va més enllà de l’àmbit esportiu. Després d’unes primeres jornades que han evidenciat un èxit moderat, sobretot entre els turistes i els expats, la cita esportiva presenta diverses propostes culturals, gastronòmiques i de promoció del comerç local que tindran lloc en fins a dotze escenaris diferents repartits per la capital catalana.

Sota el lema ‘El Comerç de Barcelona viu la Copa Amèrica’ i en el marc de la Regata Cultural, el programa d’activitats que impulsa l’Ajuntament de Barcelona per acompanyar l’arribada de l’esdeveniment esportiu contempla una sèrie d’iniciatives que arrencaran el cap de setmana del 7 i 8 de setembre i que s’allargaran fins al 20 d’octubre. Les propostes s’ofereixen de la mà de la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta i inclou cites com una edició especial del Poblenou Wine Festival (el 5, 6, 12 i 13 d’octubre), o el Born Street Food. Aquest darrer esdeveniment es farà al Mercat de Santa Caterina al Pla de Palau entre el 20 de setembre i el 20 d’octubre, però acollirà una edició especial Copa Amèrica del 20 al 22 de setembre amb fins a 20 cuines i un espai específic sobre la programació de la Regata Cultural.

Un altre escenari serà a la Barceloneta- Porxos del Port, els dies 27, 28 i 29 de setembre. Al Port Vell, es farà el Barcelona Tast, una mostra del comerç local i gastronomia amb tallers i música, i entre Pla de Palau i Pas Sota Muralla es farà l’activitat ‘La Cuina del Port edició Copa Amèrica’, amb espectacle i tallers familiars inspirats amb el mar. Altres zones o escenaris on hi haurà activitats durant la Copa Amèrica de Vela són Sant Martí – Les Glòries, Sagrada Família, Sant Antoni, Virrei Amat, Sant Gervasi, Sants, Diagonal, Plaça de Catalunya o Sarrià.

Diàspora pels diferents barris i dinamització d’eixos comercials

Amb aquesta programació cultural, la idea és que la cita esportiva impregni els diferents barris amb activitats i dinamitzi els eixos comercials. “La Copa Amèrica és un esdeveniment esportiu que ajuda a projectar la ciutat al món i és molt important poder explicar també el model de comerç de proximitat que ens defineix com a ciutat i aquí els eixos comercials hi tenen un paper molt important”, remarca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats de l’Ajuntament, Raquel Gil. A més a més, afegeix que durant tot el temps que duri la competició es faran activitats que “posin en relleu el comerç a tots els eixos i no només als que queden més a prop de la costa”. “Compartirem el model de comerç de proximitat, de petit comerç, que ens acompanya durant tot l’any, també, durant la Copa Amèrica”, assegura.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa