La Copa Amèrica de Vela vol reivindicar-se com un esdeveniment que va més enllà de l’àmbit esportiu. Després d’unes primeres jornades que han evidenciat un èxit moderat, sobretot entre els turistes i els expats, la cita esportiva presenta diverses propostes culturals, gastronòmiques i de promoció del comerç local que tindran lloc en fins a dotze escenaris diferents repartits per la capital catalana.
Sota el lema ‘El Comerç de Barcelona viu la Copa Amèrica’ i en el marc de la Regata Cultural, el programa d’activitats que impulsa l’Ajuntament de Barcelona per acompanyar l’arribada de l’esdeveniment esportiu contempla una sèrie d’iniciatives que arrencaran el cap de setmana del 7 i 8 de setembre i que s’allargaran fins al 20 d’octubre. Les propostes s’ofereixen de la mà de la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta i inclou cites com una edició especial del Poblenou Wine Festival (el 5, 6, 12 i 13 d’octubre), o el Born Street Food. Aquest darrer esdeveniment es farà al Mercat de Santa Caterina al Pla de Palau entre el 20 de setembre i el 20 d’octubre, però acollirà una edició especial Copa Amèrica del 20 al 22 de setembre amb fins a 20 cuines i un espai específic sobre la programació de la Regata Cultural.
Un altre escenari serà a la Barceloneta- Porxos del Port, els dies 27, 28 i 29 de setembre. Al Port Vell, es farà el Barcelona Tast, una mostra del comerç local i gastronomia amb tallers i música, i entre Pla de Palau i Pas Sota Muralla es farà l’activitat ‘La Cuina del Port edició Copa Amèrica’, amb espectacle i tallers familiars inspirats amb el mar. Altres zones o escenaris on hi haurà activitats durant la Copa Amèrica de Vela són Sant Martí – Les Glòries, Sagrada Família, Sant Antoni, Virrei Amat, Sant Gervasi, Sants, Diagonal, Plaça de Catalunya o Sarrià.
Diàspora pels diferents barris i dinamització d’eixos comercials
Amb aquesta programació cultural, la idea és que la cita esportiva impregni els diferents barris amb activitats i dinamitzi els eixos comercials. “La Copa Amèrica és un esdeveniment esportiu que ajuda a projectar la ciutat al món i és molt important poder explicar també el model de comerç de proximitat que ens defineix com a ciutat i aquí els eixos comercials hi tenen un paper molt important”, remarca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats de l’Ajuntament, Raquel Gil. A més a més, afegeix que durant tot el temps que duri la competició es faran activitats que “posin en relleu el comerç a tots els eixos i no només als que queden més a prop de la costa”. “Compartirem el model de comerç de proximitat, de petit comerç, que ens acompanya durant tot l’any, també, durant la Copa Amèrica”, assegura.
