Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Comença la cavalcada de Reis de Barcelona d’aquest 2024

Toc d’inici de la cavalcada de Reis de Barcelona d’aquest 2024. La tradicional rua pels carrers del centre de la capital catalana ha arrencat aquest divendres a les sis de la tarda al parc de la Ciutadella davant d’una gran expectació. Centenars de persones s’han acostat a primera hora de la tarda a l’espigó del Gas, on ses majestats han desembarcat del Pailebot Santa Eulàlia, com marca la tradició, i els han acompanyat fins al Portal de la Pau, on han estat rebudes per l’alcalde Jaume Collboni, que els hi ha fet entrega de les claus de la ciutat.

El seguici ha acompanyat després els Reis d’Orient fins a l’avinguda de Marquès de l’Argentera, on s’ha iniciat el recorregut que durà ses majestats per diversos carrers de la capital catalana fins a la Font Màgica de Montjuïc. La cavalcada passarà pel passeig de Colom, l’avinguda del Paral·lel, la ronda de Sant Pau, el Mercat de Sant Antoni, el carrer de Sepúlveda, la plaça d’Espanya i l’avinguda de Reina Maria Cristina, on culminarà a les 21.15 hores. Els districtes amb més afectacions per aquesta rua són el de Ciutat Vella, l’Eixample i Sants-Montjuïc.

La cavalcada de Reis d’enguany serveis per presentar en societat dues noves carrosses, les dels reis Gaspar i Baltasar, que estan inspirades en els paisatges dels seus llocs d’origen. El vehicle de Gaspar -obra de l’artista Marc Salicrú- porta una comparsa amb diverses figures de camells i el de Baltasar -una col·laboració entre el constructor José Menchero i l’artista plàstic d’origen senegalès Michel Doudou- aboca als paisatges africans i va acompanyada de percussió en directe. Els seguicis d’ambdós llueixen també nou vestuari i estendards.

Pendents de la pluja

Les persones que vulguin acostar-se a saludar ses majestats han de tenir en compte que les últimes dades del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) indiquen que hi ha altes probabilitats que plogui durant algun moment del recorregut. A partir de les 19 hores, les precipitacions podrien fer acte de presència deixant fins a 1,7 mm. Segons les dades del Meteocat, les pluges s’allargaran també durant el vespre i, en principi, no acabaran fins a les dotze de la nit.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa