Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El CAC ordena retirar la campanya de l’Ajuntament ‘Fem la Barcelona de la teva vida’

Cop del Consell de l’Audiovisual de Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona. Avui ha aprovat un acord que insta TV3, Betevé i Rac1 “cessin de manera immediata” l’emissió de la campanya institucional de l’Ajuntament de Barcelona “Fem la Barcelona de la teva vida”, perquè “no informa sobre cap servei públic concret, la qual cosa contravé la normativa sobre publicitat institucional”. L’acord, segons ha comunicat el CAC, s’ha adoptat per majoria. En l’escrit, al qual ha tingut accés el TOT Barcelona, considera que la campanya “es tracta d’un supòsit de publicitat institucional promoguda per l’Ajuntament de Barcelona, tal com consta en la menció al final de les formes publicitàries. La campanya es construeix a partir de verbalitzacions de persones que mostren la diversitat social de Barcelona, en aspectes com l’edat, els orígens, les capacitats i l’orientació sexoafectiva”.

El Consell considera que la campanya Fem la Barcelona de la teva vida “no s’ajusta a les previsions de la lletra a de l’apartat 2 de l’article 109 de la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya (LCA), atès que no informa sobre cap servei públic concret i es presenta de manera aspiracional i centrada en un relat de pertinença cívica i diversitat social que no descriu serveis actuals i accessibles a la ciutadania”.

Segons el text del CAC, aquesta circumstància fa que la campanya “s’allunyi de l’exigència normativa”, que estableix que la publicitat institucional en mitjans de comunicació audiovisuals només pot tenir com a objecte la informació sobre serveis públics i ha d’evitar, per tant, “qualsevol altre de caràcter promocional o general sense contingut específic sobre aquells serveis”.

Aquesta és la quarta campanya de publicitat institucional en què el CAC ha actuat, des que van prendre possessió els membres actuals, el febrer del 2022. Les tres campanyes anteriors van ser: “Tornem a fer història – Jocs Olímpics d’Hivern Pirineus-Barcelona” (Acord 31/2023), “Tenim clara la nostra destinació” (Acord 25/2024) i “Liderar” (Acord 90/2025).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa